Silnic a železnic se bude stavět ještě méně, fond má seškrtaný rozpočet o třetinu

Zmíněných 65,7 miliardy je včetně dotací EU, státní rozpočet do fondu přispěje částkou 51,3 miliardy korun.
Návrh rozpočtu fondu podle ministerstva dopravy nepokrývá všechny stavební potřeby. Na zahájení všech nových staveb v něm chybí 2,5 miliardy korun, uvedl úřad. Při jejich poskytnutí by bylo možné zahájit další nové projekty a čerpat 2,8 miliardy korun ze zdrojů Evropské unie, dodalo ministerstvo. Celkový rozpočet SFDI by se poté vyšplhal na 71 miliard korun.
V současném návrhu nejsou peníze například na stavbu rychlostní R49 z Hulína do Fryštáku, D11 z Hradce do Smiřic, pokračování R35 z Opatovic nad Labem nebo na obchvaty obcí na rychlostní silnici R6. Chybí v něm navíc dotace pro opravy krajských silnic druhé a třetí třídy.
Peníze se hledají jinde
To, že pro některé stavby nyní nejsou peníze vyčleněny, neznamená podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda automatickou stopku. Úřad bude v příštím roce hledat možnosti, jak peníze na tyto stavby najít.
Kromě peněz plynoucích do fondu hospodaří resort dopravy s prostředky plynoucími ze státního rozpočtu do kapitoly ministerstva. Ty slouží například pro financování ztrát hospodaření z dálkové železniční dopravy, příspěvky krajům na regionální vlaky, správu registrů včetně registru aut, nebo na pořizování registračních značek. Pro příští rok je v tomto balíku peněz vyčleněno přes 31 miliard korun.