Skanska zmodernizuje železniční uzel v Plzni za 1,7 miliardy

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Stavební společnost Skanska zmodernizuje za dva roky železniční uzel v Plzni ve směru na Prahu. Jde o kontrakt téměř za 1,7 miliardy korun bez DPH, stavět se má začít v dubnu.

Skanska smlouvu na přestavbu podepsala dnes s investorskou Správou železniční dopravní cesty. Na stavbu dá peníze Státní fond dopravní infrastruktury a je navržena na dotaci EU z Fondu soudržnosti, řekl výkonný ředitel divize Železniční stavitelství Skanska Jindřich Topol. Stavba má být podle plánu hotova v březnu roku 2016.

„Jsme velmi rádi, že můžeme pokračovat v modernizaci uzlu Plzeň, který jsme nultou etapou už úspěšně zahájili v roce 2011,“ uvedl Topol. Půjde hlavně o kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, která umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 20 km/h až na 80 km/h na hlavních kolejích.

Jde o rekonstrukci složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště hlavního nádraží a navazujících úseků. Stavba zahrnuje i kompletní obnovu železničního spodku a odvodnění, výstavbu dvou nových a rekonstrukci dvou nástupišť. Pro lepší přístup cestujících bude vybudován nový východní podchod a přestavěn zavazadlový tunel. Modernizací projde i most zvaný Gambrinus přes ulici U Prazdroje.

„Stavba výrazně zvýší bezpečnost provozu v uzlu Plzeň díky novému zabezpečovacímu zařízení, pro nějž bude postavena nová budova ústředního stavědla, ale i mnoho dalších technologických zařízení,“ dodal Topol.