Škoda Auto v Mladé Boleslavi už chrlí nové Enyaqy. Denně jich vyrobí 300
Krátce po lednové premiéře už hlavní závod Škody v Mladé Boleslavi naplno vyrábí modernizovaný Enyaq. Elektrické SUV po faceliftu se ve všech karosářských verzích vrací na linku a doplňuje menšího sourozence Elroq, jehož výroba na stejném místě odstartovala teprve koncem letošního ledna.
Je přitom zřejmé, který ze dvou elektromobilů má nyní ve výrobní kapacitě Škody prioritu. Zatímco pro nejnovější Enyaq zvládá linka průměrnou denní produkci 300 vozů, v případě Elroqu dosahuje až 600 vozů denně. O místo na stejné výrobní lince v hale M13 se nicméně elektrické modely dělí ještě s klasickou spalovací Octavií, ačkoliv její produkce byla loni částečně ve prospěch Elroqu přesunuta do závodu v Kvasinách.
V kontextu celého koncernu VW je mimochodem Mladá Boleslav prvním závodem v Evropě, který na stejné výrobní lince vyrábí modely se spalovacím motorem i elektromobily. Škoda tento přístup oceňuje v možnosti flexibilně reagovat na změny v poptávce zákazníků. Mimo to vyrábí závod také bateriové systémy pro další elektromobily koncernu VW na platformě MEB. Minulý rok v prosinci zde automobilka překonala výrobní milník jednoho milionu akumulátorů.
GALERIE:Nejprodávanější elektromobily koncernu Volkswagen