Škoda Electric dodá Francouzům desítky trolejbusů

Trolejbusy pro St. Etienne

Trolejbusy pro St. Etienne Zdroj: solaris

Plzeňská Škoda Electric dodá kompletní elektrovýzbroj pro 22 trolejbusů pro francouzské město St. Etienne. Firma, která na zakázce spolupracuje s polským výrobcem autobusů Solaris, zajistí ještě finální montáž a odzkoušení všech nízkopodlažních vozů na plzeňských silnicích. Do konce letošního roku by měl zákazník obdržet prvních pět trolejbusů, řekl obchodní manažer Pavel Kuch. Hodnotu zakázky firma neuvedla, ale podle informací půjde o desítky milionů korun. Ve Francii jsou jen čtyři města s trolejbusy, ale další plánují v příštích letech návrat ekologických vozidel.

„Další dodávky budou rozloženy do let 2019 až 2022. Jde o dvanáctimetrové trolejbusy v nové karosérii, plně klimatizované, vybavené kamerovým systémem a novým osvětlením interiéru,“ řekl Kuch.

Pro flotilu dodá plzeňská firma také baterie pro jízdu mimo trakční síť o kapacitě přes 40 kWh. Bateriový systém zajistí zpětné dobíjení během jízdy na troleji. Také díky tomu byla Škoda ve Francii úspěšná. „Panuje vysoká spokojenost s kvalitou a spolehlivostí trakčního systému Škoda s bateriemi pro autonomní pojezd, který je využívaný u trolejbusů Škoda v italském Cagliari, španělském Castellonu, Budapešti a českých městech,“ řekl mluvčí mateřské Škody Transportation Michal Tobrman.

Škoda Electric se bude během letoška také výrazně podílet na dodávkách tří kloubových trolejbusů s trakčními bateriemi pro francouzské město Limoges, tentokrát ve spolupráci s koncernem Iveco. Ve Francii jsou zatím pouze čtyři sídla s trolejbusou dopravou - Lyon, Nancy, Limoges a St. Etienne.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Vyrobila jich už 14 500. Jezdí ve 30 zemích Evropy, Asie a USA. Ročně podnik utrží pět až šest miliard korun. Kromě trolejbusů a elektrobusů vyrábí pohony pro elektrická vozidla, trakční motory a hybridní a vodíkové autobusy.