Škoda Group staví pro německého dopravce nejdelší tramvaj světa

Škoda ForCity Smart 36T pro německého dopravce Rhein-Neckar-Verkehr GmbH

Škoda ForCity Smart 36T pro německého dopravce Rhein-Neckar-Verkehr GmbH Zdroj: Škoda Group

Škoda ForCity Smart 36T pro německého dopravce Rhein-Neckar-Verkehr GmbH
Škoda ForCity Smart 36T pro německého dopravce Rhein-Neckar-Verkehr GmbH
Škoda ForCity Smart 36T pro německého dopravce Rhein-Neckar-Verkehr GmbH
Škoda ForCity Smart 36T pro německého dopravce Rhein-Neckar-Verkehr GmbH
Škoda ForCity Smart 36T pro německého dopravce Rhein-Neckar-Verkehr GmbH
8 Fotogalerie
Filip Kůžel
Diskuze (0)

Plzeňská Škoda Group na veletrhu InnoTrans představila tramvaj s označením Škoda ForCity Smart 36T. Vzniká pro německou společnost Rhein Neckar Verkehr, která zajišťuje městskou hromadnou dopravu v Mannheimu, Heidelbergu, Ludwigshafenu a regionální linky mezi těmito městy. A právě tím je nové třicetimetrové vozidlo výjimečné – ve městech bude jezdit jako tramvaj, mezi nimi jako vlakotramvaj.

Škoda Group pro rnv vyrobí 80 vozidel v celkové hodnotě 7 miliard korun. Z toho nejkratší 36T bude činit 31 kusů, později se přidá 37 čtyřicetimetrových vozů a 12 šedesátimetrových – a právě tento model Škoda ForCity Smart 38T bude nejdelší tramvají na světě.

Tramvaj je tak dlouhá, že ji nedokáže obsloužit depo běžných rozměrů, ale i s tím si plzeňští poradili. Vozy je možné rozpojit a pro pojíždění v nízkých rychlostech poslouží minimalistický ovládací panel ukrytý ve spojích.

Pokud se vrátíme k modelu ForCity Smart 36T, jde o obousměrnou nízkopodlažní tramvaj s otočnými podvozky, délkou 30,5 m, rozchodem 1 000 mm a maximální provozní rychlostí 80 km/h. Pojme 178 lidí a má 72 míst k sezení. Tramvaj má nízkopodlažní vstup a bezbariérový prostor pro osoby s omezenou schopností pohybu i rodiče s dětskými kočárky. Široké dvoukřídlé dveře zajišťují rychlou výměnu cestujících na zastávkách, a tedy i vyšší efektivitu dopravy. Nechybí nejnovější informační systémy a kamerový systém. Tramvaj je plně klimatizovaná a cestujícím zajistí pohodlí až do 50 stupňů Celsia.

Článek vyšel na webu vtm.zive.cz >>>

VIDEO: Tímto tunelem budou jezdit v Brně tramvaje k FN Brno

Video placeholder
• Zdroj: DPMB

Začít diskuzi