Slovácko se dočká nových elektrifikovaných tratí, vyjdou na pět miliard
Rychlíky z Prahy do Luhačovic musejí nyní ve Starém Městě přepřahat elektrickou lokomotivu za dieselovou, po elektrifikaci trati by jezdily přímo a ušetřily by čas. Záměr za zhruba pět miliard korun počítá podle listu s vybudováním 58 kilometrů nového trakčního vedení.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nyní tvoří studii proveditelnosti. Podle MfD určí, zda je záměr ekonomicky výhodný. Schválit by se měla v první polovině příštího roku. S výstavbou se původně počítalo až v roce 2023, stavět se ale může začít dříve. Termín se bude odvíjet především od toho, kdy bude mít stát na akci peníze. Nebude nutné vykupovat pozemky, vedení bude stát na pozemcích SŽDC.
Podle MfD se také ve větších stanicích budou budovat podchody či nadchody pro cestující, čímž se zvýší bezpečnost, a vyvýšené peróny, takže nastupování do vlaků bude pohodlnější. Připravuje se i modernizace trati z Veselí nad Moravou do Blažovic, odkud už vede elektrifikovaná trať do Brna. Rychlíky by poté jezdily kompletně elektrifikovanou tratí.
SŽDC také pokračuje s přípravou největší investice na železnici ve Zlínském kraji, na modernizaci tratě mezi Otrokovicemi a Vizovicemi. Začít by měla v roce 2019, náklady jsou odhadovány kolem osmi miliard korun. Projekt počítá s elektrifikací celé tratě a vybudováním druhé koleje v úseku Otrokovice - Zlín, ve kterém budou vlaky jezdit každých 15 minut s napojením na okolní města. Bude zavedena také dálková rychlíková linka Zlín - Kroměříž - Brno.