Slovensko bohatne na mýtném, oproti loňsku vybralo o milióny eur více

Dostavba dálnice D11 u Hradce Králové

Dostavba dálnice D11 u Hradce Králové Zdroj: ŘSD

Stavba dálnice D3 u Velesí nad Lužnicí
Stavba dálnice D4 u Příbrami
Stavba dálnice D4 u Příbrami
Slovenská dálnice D1
Dálnice D6
12
Fotogalerie

Výběr mýtného za jízdu nákladních vozidel a autobusů po zpoplatněných silnicích na Slovensku za první tři čtvrtletí letošního roku dosáhl 144,79 milionu eur (3,9 miliardy korun). V porovnání se stejným obdobím loňska to představuje nárůst o 3,4 procenta. 

Informovala o tom společnost SkyToll, která systém elektronického mýtného na Slovensku provozuje a která usilovala i o správu českého mýta.

Placení mýtného za přejezd po dálnicích, rychlostních silnicích a po vybraných úsecích silnic první třídy podléhají na Slovensku autobusy a nákladní auta s hmotností nad 3,5 tuny. Sazba mýtného závisí na druhu vozidla, jeho hmotnosti, počtu náprav a emisní třídě automobilu.

Osobní vozidla na Slovensku za přejezd po dálnicích a rychlostních silnicích mýtné neplatí. Musejí být ale vybavena dálniční známkou, které letos Slovensko začalo nabízet pouze v elektronické podobě.

Mýtný systém založený na satelitní technologii provozuje SkyToll na Slovensku od roku 2010, zakázku získala za první vlády nynějšího premiéra Roberta Fica. Výběrové řízení na vybudování elektronického systému výběru mýtného SkyToll vyhrál s nejdražší nabídkou po vyloučení ostatních uchazečů z tendru.

Skupina SkyToll usilovala také o vstup na český trh. V září se firma obrátila na český Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli prodloužení smlouvy mezi státem a firmou Kapsch na provoz mýtného systému v Česku. SkyToll tvrdil, že ministerstvo dopravy mimo jiné porušilo zákon při vedení jednacího řízení bez zveřejnění i při samotném podpisu smlouvy s Kapschem. Antimonopolnímu úřadu navrhl, aby plnění zmiňované smlouvy zakázal.