Soukromé dotované vlaky vyjedou nejdříve koncem roku 2014

Ministerstvo se odvolává na samotné dopravce, kteří údajně potřebují více času, aby na evropských trzích sehnali potřebná vozidla.
Úřad už zveřejnil, že bude žádat vlaky alespoň z pětiny nízkopodlažní a s klimatizací. Pilotním projektem stále zůstává trať z Ostravy přes Opavu a Krnov do Olomouce. Ministerstvo chce tendr na tuto trať vypsat v následujících týdnech, vzápětí poté, co se s novými termíny seznámí vláda. Následovat bude výběrové řízení pro elektrifikované tratě z Prahy do severních a severozápadních Čech.
Vítězové tendrů dostanou smlouvu na 15 let. Proces liberalizace české železnice by měl dojít až tak daleko, že v roce 2028 budou dotované vlaky provozovat pouze vítězové tendrů. Zájem o účast v soutěžích už vyjádřily vedle zatím monopolních Českých drah i Leo Express, RegioJet, Veolia Transport, Abellio, Arriva vlaky, Viamont Regio, Jindřichohradecké místní dráhy a Olomoucká dopravní.