Cílem změn je úspora nákladů, mimo jiné proto, že správa železnic přestane využívat některé prostory. Drtivá většina propuštěných odejde z administrativy, nikoliv z provozu. „Po sloučení organizačních jednotek budou některé pozice redundantní, tam předpokládáme snižování stavů,“ řekl již dříve deníku E15 šéf SŽDC Pavel Habarta.
Mluvčí Pavel Halla nechtěl aktuální dění ve státní firmě komentovat s tím, že celý proces ještě nebyl završen. Nápad se nelíbí odborům, žádné protiakce se ale nechystají. „Nesouhlasíme s tím, ale neděláme si iluze, že na tom něco změníme,“ řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša.
Restrukturalizací krajských poboček pokračuje státní organizace ve změnách, které započaly v dubnu. Tehdy personálním zemětřesením prošlo pražské ředitelství, z osmi úseků řízených náměstky zbyly čtyři, odešlo 30 lidí, včetně vedoucích zaměstnanců.
SŽDC nabývá v posledních letech na významu. Jako investor do výstavby a modernizace kolejí utratila jen za letošek přes 11 miliard korun, příští rok to má být ještě o devět miliard více. Naopak peněz na údržbu se nedostává, letos se suma pohybuje kolem sedmi miliard. Organizace šetří mimo jiné prodejem nepotřebného majetku. Za poslední čtyři roky se zbavila budov a pozemků v hodnotě jedné miliardy korun.