Správa železnic výrazně zeštíhlí strukturu

železnice

železnice

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá na přelom roku největší změnu struktury od svého vzniku v roce 2003. Vedení firmy k poslednímu dni roku zruší 13 krajských správ dopravní cesty a tři stavební správy. Místo nich 1. ledna vznikne sedm dopravních správ a dvě stavební. Celá akce se neobejde bez propouštění zaměstnanců, podle informací deníku E15 má odejít 250 až 300 lidí.

Cílem změn je úspora nákladů, mimo jiné proto, že správa železnic přestane využívat některé prostory. Drtivá většina propuštěných odejde z administrativy, nikoliv z provozu. „Po sloučení organizačních jednotek budou některé pozice redundantní, tam předpokládáme snižování stavů,“ řekl již dříve deníku E15 šéf SŽDC Pavel Habarta.

Mluvčí Pavel Halla nechtěl aktuální dění ve státní firmě komentovat s tím, že celý proces ještě nebyl završen. Nápad se nelíbí odborům, žádné protiakce se ale nechystají. „Nesouhlasíme s tím, ale neděláme si iluze, že na tom něco změníme,“ řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša.

Restrukturalizací krajských poboček pokračuje státní organizace ve změnách, které započaly v dubnu. Tehdy personálním zemětřesením prošlo pražské ředitelství, z osmi úseků řízených náměstky zbyly čtyři, odešlo 30 lidí, včetně vedoucích zaměstnanců.

SŽDC nabývá v posledních letech na významu. Jako investor do výstavby a modernizace kolejí utratila jen za letošek přes 11 miliard korun, příští rok to má být ještě o devět miliard více. Naopak peněz na údržbu se nedostává, letos se suma pohybuje kolem sedmi miliard. Organizace šetří mimo jiné prodejem nepotřebného majetku. Za poslední čtyři roky se zbavila budov a pozemků v hodnotě jedné miliardy korun.