Přestavba se dotkla i nádraží v Soběslavi, kde vznikla nová nástupiště a podchody. Místo přejezdů postavili železničáři mimoúrovňové křižovatky. „Kvůli rozsáhlým stavebním úpravám se cestující museli smířit s řadou výluk na trati. Výsledek ale stojí za to. Zatímco nyní trvá cesta vlakem z Prahy do Českých Budějovic zhruba dvě a půl hodiny, v budoucnu se zkrátí na pouhých 90 minut,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Na to si ale budou muset cestující ještě dva roky počkat a skousnout další výluky. Jihočeský koridor patří při posčítání všech staveb k největším železničním modernizacím v republice. V posledních dnech proto výluka (jinak řečeno cesta náhradním autobusem) dosáhla rekordní délky z Českých Budějovic až do Olbramovic, tedy více než sto kilometrů.
trať v Soběslavi |
Výluka až do pátku potrvá mezi Táborem a Olbramovicemi, neboť zde dělníci napojují na koridor novou velkoryse řešenou přeložku mezi Chotovinami a Sudoměřicemi. Její součástí je i tunel a obří most nad dálnicí D3. Stejně tak SŽDC v těchto dnech na koridor napojuje nový dvoukolejný úsek na jih od Veselí nad Lužnicí. Po dokončení celého koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi chtějí České dráhy obnovit spojení kategorie EuroCity do Lince.