Tendr na provoz šumavských lokálek vyhrál GW Train Regio | E15.cz

Tendr na provoz šumavských lokálek vyhrál GW Train Regio

Tendr na provoz šumavských lokálek vyhrál GW Train Regio
Vlak společnosti GW Train Regio
• 
ZDROJ: GW Train Regio

ČTK

Tuzemská akciová společnost GW Train Regio vyhrála tendr na provozování osobní přepravy na třech železničních tratích na Šumavě. Předmětem zakázky Jihočeského kraje bylo uzavření nové patnáctileté smlouvy pro dopravu na lokálních tratích v objemu 1,3 milionu vlakových kilometrů ročně a předpokládaných nákladech 2,25 miliardy korun.

V otevřeném nabídkovém řízení se o tratě České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary ucházely tři firmy. Na druhém místě za GW Train Regio byla podle hejtmana vyhodnocena nabídka společnosti Arriva Morava a na třetím Českých drah.

„Předmětem hodnocení byla ekonomická výhodnost nabídek, vedle ceny byla posuzována i kvalita nabízených služeb vyjádřená zejména nadstandardním vybavením vozidel,“ dodal hejtman Jiří Zimola (ČSSD).

Úspora několk set milionů korun

Nyní plyne patnáctidenní lhůta na podání případných námitek proti rozhodnutí Jihočeského kraje jako objednatele, poté podepsání smlouvy. „Čekáme na doručení oficiální informace od Jihočeského kraje. Až se s ní seznámíme, rozhodneme o dalším postupu,“ řekla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Nový provozovatel by měl na tratích začít jezdit v prosinci 2016. Hejtman předpokládá za 15 let trvání smlouvy úsporu státu a kraje několik set milionů korun.

„GW Train Regio, která se specializuje na regionální osobní železniční dopravu, má dostatek zkušeností pro úspěšnou realizaci tohoto projektu,“ uvedl v tiskové zprávě člen dozorčí rady GW Train Regio a generální ředitel ČSAD Jihotrans Robert Krigar.

Konkurence tlačí ceny výrazně dolů

Podle generálního ředitele Arriva Morava Daniela Adamky je vidět, že konkurence tlačí cenu na železnici opravdu výrazně dolů a že soutěžemi mohou kraje hodně ušetřit. „My jsme nabídli cenu 89,90 Kč za kilometr a skončili jsme druzí. Vítěz tak musel být ještě levnější. Měl by se tím inspirovat i stát v dálkové dopravě,“ řekl Adamka ČTK. Důležité podle něj je, že se někde začalo skutečně soutěžit, že přístup na železnici získávají menší a levnější dopravci, než jsou České dráhy.

Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!