Tramvaje Porsche se vrací. S přehozenými sedačkami vyrazí na rovinaté tratě | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Tramvaje Porsche se vrací. S přehozenými sedačkami vyrazí na rovinaté tratě

ČTK

Pražský dopravní podnik vrátí do provozu všech 57 tramvají typu 14T známých jako Porsche. Z celkem 57 vozů, které byly kvůli závadám odstaveny, jich opět jezdí 42. Informovala o tom mluvčí DPP Aneta Řehková. Tramvaje musely být před několika lety odstaveny kvůli poruchám na podvozcích, DPP je postupně opravuje. V minulosti se objevily úvahy, že by podnik mohl tramvaje 14T prodat, k tomu zatím ale nepřikročil.

Technickým problémem tramvají 14T byly trhliny na konzolách, která vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly. Kvůli tomu DPP v srpnu 2014 všechny vozy odstavil.

Podnik zároveň upravil vnitřek vozu, především změnil umístění sedaček. V části tramvaje proti sobě byly původně dvě lavice. Cestující si stěžovali, že je mezi nimi málo místa. V modernizovaných vozech jsou sedačky jen po směru jízdy. DPP modernizoval 11 vozů ze 42. „Do konce roku 2019 zprovozníme celou flotilu 14T a provedeme dalších osm modernizací,“ uvedla Řehková.

Dopravnímu podniku se s rostoucími náklady zkrátil zisk. Chce omezovat nadbytečné spoje

Tramvaje 14T nemají otočný podvozek a ničí tak koleje. DPP je proto posílá především na rovinaté tratě, například na linku číslo 17, jejíž trasa vede z Modřan do centra města podél Vltavy. Praha původně koupila od výrobce Škody Transportation 60 vozů 14T, tři nabouraly a byly vyřazeny. U zbylých byly zjištěny zmíněné závady podvozku.

Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!