Poslední rozhovory obou šéfů zjevně nepřinesly očekávané výsledky. „Turci zkoumají podklady, které se vztahují k eventuální transakci,“ informoval o schůzce v Ankaře viceministr státního majetku Rafał Baniak zodpovědný za privatizaci národního přepravce. „Sami se musejí rozhodnout, zda transakci chtějí provést,“ dodal.
V dozorčí radě tureckých aerolinií se podle polského listu Rzeczpospolita objevují protichůdné názory, zda má firma rázně expandovat, nebo růst pozvolnějším tempem bez přebírání jiných leteckých společností. Pro nákup LOT se měli vyslovit jak šéf dozorčí rady Hamdi Topçu, tak šéf představenstva Temel Kotil.
Hlavní problém pro Turky představuje nařízení EU, které mimounijnímu investorovi zapovídá převzetí více než poloviny akcií unijního leteckého přepravce. Druhý kámen úrazu spočívá v polském zákonu o LOT, jenž nedovoluje postoupení více než 49 procent akcií aerolinií. „Tato překážka se zdá být překonatelná,“ napsala Rzeczpospolita bez bližšího upřesnění.
Polákům nicméně zádrhele kolem tolik očekávaného vstupu strategického investora příliš starostí nedělá. Na nedávné konferenci mezinárodního sdružení leteckých přepravců IATA ve Varšavě se vícero analytiků vyslovilo v tom smyslu, že každé zpoždění v převzetí je pro polského přepravce výhodné. LOT totiž vykazuje stále lepší hospodářské výsledky. Jednak 29. května začne létat do Pekingu, jednak má brzy mít nejmladší letecký park v Evropě.