Usilujeme o spojení s Japonskem, říká šéf pražského letiště

Letiště Václava Havla Praha.

Letiště Václava Havla Praha. Zdroj: ČTK

Václav Řehoř, šéf Českého Aeroholdingu
2
Fotogalerie

Rozhodnutí provozovat dálkový spoj pro aerolinie je zásadní, náklady se vyšplhají až na sedm set milionů korun ročně, říká šéf Českého Aeroholdingu Václav Řehoř.

S Asií a Blízkým východem je Praha celoročně spojená, přímé lety do Ameriky chybějí. Očekáváte změnu?

Jednáme s americkými společnostmi, kdy a za jakých podmínek by připadalo v úvahu celoroční spojení místo nynějšího sezonního. Je tu možnost napojení na Atlantu a Miami, zajímavější jsou ale Los Angeles a Chicago. Praha je postavená na Evropě, kam směřuje devadesát procent cestujících. Celoroční spojení s USA a Kanadou je pro nás důležité, v Praze je okolo 250 amerických společností a další se chtějí přistěhovat.

Spekulovalo se o možném spoji Emirates z Dubaje do Chicaga s mezipřistáním v Praze. Připadá v úvahu?

Ta myšlenka je stále ve hře, zapotřebí je dostatečná poptávka trhu a přepravní práva. Několikrát jsme tuto možnost diskutovali, není důvod, proč by se tak nemohlo létat. Rozhodnutí však vždy bude na Emirates.

Kolik aerolinku stojí zavedení dálkového spoje?

Rozhodnutí provozovat dálkový spoj je zásadní, náklady se vyšplhají na šest set až sedm set milionů korun ročně. Musí pak létat alespoň tři roky, aby nebyla ztrátová. Když se rozhoduje o dálkových spojích, nejvíc nám konkuruje Varšava, Vídeň, Budapešť a někdy Mnichov.

Na zavedení kterých dálkových spojů v současné době pracujete?

Usilujeme o spojení s Japonskem, Thajskem, Hongkongem a Tchaj-wanem, nejživější spojení může vzniknout mezi Prahou a Bangkokem. Každý rok tam cestuje zhruba sto tisíc lidí, polovina z nich jsou navíc Češi, zbytek Thajci. Je důležité, že je trh vyrovnaný. Když víme, že trh existuje, jdeme za druhou stranou a řekneme, že by byla schopna naplnit letadla. Při zavedení přímé linky navíc stoupne provoz o desítky procent.

Jak cestovat letadlem?  Tipy zkušených cestovatelů, které vám usnadní cestu, ZDE >>>