V násypu dálnice D47 jsou pneumatiky

dálnice D47

dálnice D47 Zdroj: silnice-zeleznice.cz

Ředitelství silnic a dálnic při jedné z kontrol zvlněného úseku dálnice D47 u Ostravy objevila nevhodný materiál v násypu. Hovoří se o vrstvě starých pneumatik.

„Nyní provádíme detailní expertizu obsahu a původu nově nalezeného odpadu, tentokráte gumové pneumatiky. Jakmile budeme mít k dispozici výsledky, doplníme je do dokumentace pro řešení reklamace se zhotovitelem,“ uvedla dnes na mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Dálnici postavila společnost Eurovia CS, ŘSD jí chce zvlněný úsek vrátit k opravě. Podle informací místopředsedy Věcí veřejných Tomáše Jarolíma byla při posledních kontrolních výkopech nalezena vrstva uložených pneumatik již v hloubce 1,2 metru pod terénem. „Jen v jednom výkopu o rozměrech čtyři krát tři metry bylo odkopáno šest pneumatik,“ uvedl v tiskovém zprávě. Další sonda prokázala využití různorodého odpadu v násypové vrstvě komunikace, a to v rozporu se zadávacími podmínkami a projektovou dokumentací.

Společnost Eurovia pochybení odmítá. Podle ní se sondy dělaly v místech dočasných záborů, která leží mimo hlavní těleso dálnice a v nichž společnost Eurovia CS zajišťovala rekultivaci ploch po dokončení vlastní stavby. „Vrstva, ve které podle Jarolímova vlastního prohlášení byly údajně nalezeny kusy pneumatik, leží hluboko pod úrovní, do níž Eurovia CS v rámci prací dle projektu zasahovala,“ sdělila Vanda Krčmářová z agentury Bison & Rose, která společnost mediálně zastupuje.

Podle ní nebyla Eurovia o obsahu nálezů hodnověrně seznámena, proto se k tomu nechce podrobněji vyjadřovat. Na Jarolíma chce však kvůli jeho výrokům podat trestní oznámení pro křivá obvinění.

Společnost Eurovia CS podala 17. února kvůli dálnici D47 žalobu k rozhodčímu soudu při Hospodářské a Agrární komoře ČR. Reagovala tak na dopis Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) z počátku února, které chce stavební firmě vrátit k opravě zvlněný úsek dálnice u Ostravy s tím, že stavba nebyla řádně dokončena a předána.