Z Prahy do Ostravy za 95 korun: Leo a RegioJet společně útočí na ČD

Leo Express (foto: Jan Šindelář)

Leo Express (foto: Jan Šindelář)

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet mají novou obchodní strategii, jak přetáhnout zákazníky státním Českým drahám. Ode dneška nabídnou držitelům věrnostní In-karty ČD třicetiprocentní slevu. Při nejlacinější jízdence, kterou obě soukromé firmy nabízejí, tak mohou zákazníci s věrnostní kartou od ČD jet z Prahy do Ostravy už za 95 korun, uvedl RegioJet. České dráhy se proti této obchodní praktice hodlají bránit, podle nich jde o dumpingové ceny.

„Chceme nabídnout zákazníkům drah možnost vyzkoušet naše vlaky,“ uvedl šéf Leo Express Leoš Novotný. „Dopravce, který na trh vstupuje jako nový a není dominant, si takové akce může dovolit,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Krátce na to společnost oznámila, že se k nabídce Leo Expressu připojila.

České dráhy se chystají na tuto aktivitu konkurentů reagovat. „Pokud tomu tak skutečně je, pak si necháme vypracovat právní analýzu a zvážíme další kroky,“ řekl serveru iDnes.cz mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle dopravce se takovýto postup dá považovat za překročení pravidel korektního konkurenčního boje.

Podle majitele Leo Expressu Leoše Novotného půjde o časově omezenou akci, kterou dopravce v horizontu několik týdnů vyhodnotí. Nařčení z podnákladových cen se nebojí. „V průměrném jízdném se držíme a musíme držet nad náklady. I kdybychom v některých spojích šli pod náklady, tak v průměru musíme držet rovinu,“ dodal.

Leo Express nemá stanovenou pevnou cenu, ale využívá takzvané zahrady cen, kde si cestující může vybrat z různých nabídek. Levnější jízdné dopravce nabízí v méně atraktivních časech a s větším časovým předstihem. Podobný systém nedávno zavedl i RegioJet.