Po víkendu začíná kompletní rekonstrukce ozubnicové dráhy ze Štrby na Štrbské pleso ve Vysokých Tatrách. Práce na generální opravě potrvají rok.
„Jsme si vědomi, že uzavření trati způsobí turistům komplikace, ale z dlouhodobého hlediska je rekonstrukce nutná. Na trať pak vyjedou nové švýcarské hybridní soupravy a vzroste i kapacita tratě,“ uvedl generální ředitel Slovenské železniční společnosti Filip Hlubocký pro server startitup.sk.
Po zrekonstruované trati bude jezdit pět nových bezbariérových vlaků a jedna nová multifunkční lokomotiva. Do nového vozového parku chce železniční společnost investovat zhruba 384 milionů eur.
Cestující budou mít v nových soupravách k dispozici informace o trase a aktuální poloze a díky anonymizovanému kamerovému systému bude mít provozovatel železnice přesné informace o počtu pasažérů. Samozřejmostí bude klimatizace, zásuvky a připojení k internetu. Komfortnější má být i prostor na přepravu kol, lyží a snowboardů.
Během roční rekonstrukce bude provoz na trati zabezpečovat náhradní autobusová doprava. Michal Sýkora, starosta obce Štrba, věří, že se rekonstrukce zvládne v termínu a poté se situace s přepravou na Štrbské pleso výrazně zlepší.
Momentálně na trati jezdí tři zhruba padesát let staré soupravy, které se před výlukou přesunou do popradského železničního depa. Minimálně s jednou z nich se po repasi počítá na mimořádné vzpomínkové jízdy.