Zájem o zájezdy do Turecka roste. Čechy neodradila ani válka, lákají je nízké ceny

Pláž Konyaalti, Antalya

Pláž Konyaalti, Antalya Zdroj: Shutterstock

Turecké letovisko Antalya
Turecké letovisko Antalya
Antalya
Antalya
Antalya
26
Fotogalerie

Cestovní kanceláře se zatím pádu pro byznys klíčové dovolenkové destinace bát nemusí. Prodeje zájezdů do Turecka, které předminulý týden zahájilo vojenskou ofenzivu v sousední Sýrii, totiž neklesají, ale naopak rostou.

„Prodeje zájezdů do Turecka cestovním kancelářím dál rostou v řádu až desítek procent,“ říká o jedné z deseti nejnavštěvovanějších zemí místopředseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež. Atentátů se prý zatím lidé nebojí, neboť konflikt bouří daleko od turisty navštěvovaných míst. Od návštěvy Turecka je neodrazuje ani „morální aspekt věci“, tvrdí Papež. Turecký útok proti Kurdům na severu Sýrie si již vyžádal stovky civilních obětí.

Cestovní kancelář Invia dokonce minulý týden v úterý prodala vůbec nejvíce cest do Turecka za jediný den, a to s odletem často už minulý pátek. „Turecko bylo hitem léta a zatím má dobře našlápnuto i na příští rok,“ potvrzuje mluvčí firmy Andrea Řezníčková.

Boje neodradily od utrácení a trávení dovolené v Turecku ani klienty cestovní kanceláře Fischer. „V uplynulé sezoně si Turecko připsalo největší meziroční nárůst v řádu desítek procent a tento zájem neopadá ani v nynějším předprodeji, kde je Turecko nejžádanější destinací,“ říká mluvčí Fischeru Jan Bezděk. Meziročně zatím prodává Fischer do Turecka o desetinu více zájezdů.

Růst prodejů potvrdily deníku E15 i cestovní kanceláře Exim a Blue Style. „Turecko je cenově velice přístupnou destinací, pro cestovní kanceláře je takřka nenahraditelné,“ připomíná Papež. Pokud by došlo k poklesu zájmu o zájezdy do této oblasti, kanceláře je podle Papeže nezlevní, ale zaměří se více na cenově podobně nákladný Egypt nebo dražší Spojené arabské emiráty.

Cena za týdenní zájezd do Turecka pro jednu se obvykle pohybuje okolo jedenácti tisíc korun nebo výše.