Zakázka za 25 milionů korun se zdá být zakletá, neboť k jejímu zrušení došlo už potřetí. Budování takzvaných vrtek se tak navzdory všem barevným mapkám, ministerským prohlášením a přeshraničním memorandům odsouvá do nedohledna. Podle mluvčího SŽDC Jakuba Ptačinského byla zakázka zrušena kvůli nedávné policejní razii a následnému vyšetřování. Policie si odnesla veškeré dokumenty včetně podaných nabídek.
„Nad dokumentací jsme zcela ztratili kontrolu, takže nemělo cenu pokračovat v soutěži,“ uvedl Ptačinský. Správa železnic nyní řeší, jak bude dál postupovat. V soutěži byli čtyři zájemci. Podle serveru iDnes.cz podalo nejlevnější nabídku sdružení Centra pro efektivní dopravu a francouzské společnosti Egis Rail.
Petr Šlegr z CEDOP hovoří v souvislosti se zrušením zakázky o promarněných třech letech. Policejní razie se týkala i podobně důležité zakázky na technická řešení VRT. Z té má vzejít návrh nových norem pro stavbu vysokorychlostních tratí. Zakázku vyhrál Sudop Praha ve sdružení s asociací železničního průmyslu ACRI. Zásah policie se týkal i Sudopu a dalšího účastníka soutěže, Výzkumného ústavu železničního. Podle strategických dokumentů ministerstva dopravy má být první českou vysokorychlostní tratí úsek z Prahy do Lovosic, hotov by měl být do roku 2030. Správa železnic už ale přiznává, že to nelze stihnout.