Železničáři opraví pobočnou trať do Berouna

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Archiv Euro

Jednokolejná regionální trať z Prahy přes Rudnou a Nučice do Berouna se dočká velkorysé rekonstrukce. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už hledá stavební firmu, která by lokálku opravila. Odhadovaná cena zakázky přesahuje šest set padesát milionů korun bez daně z přidané hodnoty.

Zájemců o práci na rekonstrukci je přitom dost, SŽDC musela kvůli množství doplňujících dotazů několikrát posunout uzávěrku tendru.

Sto dvacet let stará trať přitom výrazně nabude na významu. Tedy alespoň dočasně. „Bude sloužit jako odklonová trať při výlukách na koridoru Smíchov–Dobřichovice–Beroun během modernizace tohoto úseku,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Znamená to, že při opravách hlavní tratě z Prahy na Beroun bude mířit metropolitní příměstská doprava na málem zapomenutou lokálku do Rudné a dále.

Správa železnic tu proto chce zvýšit kapacitu tratě mimo jiné zřízením nové výhybny v Hlubočepích, vzroste maximální rychlost vlaků a bude instalováno moderní zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním. Ve všech stanicích také vzniknou nová nástupiště.

Výstavba by měla začít v říjnu a trvat deset měsíců. Železničáři už se zároveň chystají na modernizaci hlavní tratě kolem Berounky, což je poslední zanedbaná část koridoru do Plzně. Od dřívějších plánů na výstavbu tunelu Praha–Beroun se pro jejich nákladnost nakonec upustilo, i modernizace ve stávající trase však vyjde řádově na miliardy korun. Termíny plánované rekonstrukce zatím nejsou známy.