Jen v šesti státech EU většina respondentů řekla, že porovnávají produkty, než si vyberou. Mezi nimi jsou nejzvídavější právě Češi, 74 procent z nich porovnává nabídky konkurence. Oproti tomu v Portugalsku tak činí ani ne pětina.
Podobné je to u dalších produktů. Více než Češi se o konkurenční nabídky ohledně kreditních karet v Evropě zajímají jen Řekové, Britové a Slováci. Nadprůměrně informovaní chtějí být Češi i co se týče životního pojištění a dalších pojišťovacích produktů.
Jediný finanční produkt, u kterého Češi příliš nepřemýšlejí, je půjčka. Zde, stejně jako v evropském průměru, jen o něco málo více než polovina lidí zkoumá nabídky konkurence. Důvodem může být jiná česká specialita. Češi při výběru podle Eurobarometru u mnoha produktů silně nadprůměrně dají na informace v novinách, časopisech a na webech. Zatímco u bankovního účtu mohou dlouho porovnávat, při shánění rychlé spotřební půjčky se mohou spokojit s prvním inzerátem.
V evropském porovnání patří Češi ve využívání finančních služeb k průměru.
Využívání finančních služeb|
Mají více pojistných produktů, naopak je zde výrazně méně hypoték či majitelů akcií. Z dotazování také vyplynulo, že Čechy vůbec nelákají finanční produkty z jiných zemí EU. Odpor ke koupi služeb z ciziny je nejnižší v Itálii (62 procent), Švédsku, Estonsku a Rumunsku. Nejvyšší je na Kypru a právě v Česku, kde si 90 procent respondentů nedokáže představit, že by si pořídilo účet či kreditní kartu ze zahraniční banky.