Citroën nabízí v aukci desítky aut ze svých unikátních sbírek

Citroen BX GTI Course Production 1990

Citroen BX GTI Course Production 1990 Zdroj: auto.cz

Citroen BX GTI 1990
Citroen Berlingo VL Phase 1 1996
Citroen ZX Berline Relfex 1.9 D Phase 2 1996
Citroen Xsara Picasso El Bicho Sbarro 2001
Citroen Xsara Coupé VTR 1.6 Phase 2 2001
65
Fotogalerie

Francouzská automobilka nabídla 65 automobilů z továrního depozitáře v aukci. Z veteránů, konceptů, showcarů, maket i moderních předprodukčních vozů se neprodal jediný.

 

Le Conservatoire Citroën, firemní depozitář dvojitého šípu, byl v Aulnay-sous-Bois zprovozněn teprve před 16 lety. Sídlí mimochodem na ulici pojmenované po zakladateli firmy Andrém Citroënovi. Nejde o klasické muzeum, veřejnosti je sbírka přístupná jen velmi omezeně. Nicméně příští rok se odstěhuje do „koncernového“ centra, dnes už pod názvem L'Aventure Peugeot Citroën DS. Dříve zde byly uchovány vzácné exponáty pouze značky se lvem ve znaku, nachází se koneckonců v Sochaux.

Citroënu v dosavadním působišti „překáželo“ 65 kusů z více než sedmi stovek aut v kolekci. Proto se je rozhodl nabídnout v dražbě, na které se dohodl s aukční síní Leclere. Proběhla 10. prosince online. Překvapivě nabídka neobsahovala žádnou DS ani klasickou „kachnu“ 2 CV, ale i tak šlo o velmi zajímavé kousky. Od většiny měl výrobce ale více exemplářů, takže neztratil nic opravdu cenného. Katalog obsahoval auta od poloviny 20. let až prakticky po současnost.

Nejstarší Type C nebyl překvapivě typicky žlutý. O něco mladší C4 a Rosalie vypadaly dosti „unaveně“, ale k renovaci vhodné. Dále se nabízely Traction AvantAmi 6, dvě GSMéhariVisa, FAF, CX, vzácný C-44 alias licence VW IltisBX včetně závodní, moderní AX, ZXXantiaBerlingo v několika podobách, Xsara, XM, C2C3C4C5 i C8, otevřený JumpyDS 3 a Cactus včetně studie.

Pozornost určitě na první pohled vzbuzují koncepty včetně pár výtvorů Franca Sbarra, makety závodních i sériových vozů a autosalonové showcary. Většina aut nesplňovala ani veteránský věk.

Ale to nebylo důležité. Některá samozřejmě postrádala VIN, takže s nimi nelze jezdit v běžném provozu. K jiným ale doklady byly. Třeba na první pohled obyčejné Xsary v drtivé většině představovaly předprodukční exempláře s malým nájezdem.

Celý článek si můžete přečíst zde >>>