Početné autoparky vyžadují profesionální řízení

Početné autoparky vyžadují profesionální řízení

Početné autoparky vyžadují profesionální řízení

.
Operativní leasing aut může mít více podob. Jednu z nich ukazují produkty určené pro menší flotily, které v poslední době obohatily tuzemský trh. Společnost LeasePlan například na jaře představila svůj LeasePlan Go, který je zaměřen na malé firmy či živnostníky. Během několika prvních měsíců o něj projevily zájem stovky lidí.

Klíčovými atributy produktu jsou komfort a jednoduchost. S tím koresponduje i způsob zpoplatnění, který je založen na tzv. uzavřené kalkulaci. Naproti tomu většinu početnějších flotil LeasePlan provozuje v rámci jednostranně otevřené kalkulace.

Předloží-li LeasePlan klientovi obě kalkulace, zákazník zpravidla najde nižší měsíční splátku pod položkou „uzavřená“. Přesto velké firmy obvykle upřednostní jednostranně otevřenou kalkulaci. U ní zná zákazník detailní ceny jednotlivých služeb a v průběhu leasingu je prostřednictvím reportovacího nástroje seznamován se skutečnými náklady na provoz a údržbu jednotlivých vozidel.

LeasePlan tento způsob rozvinul ve svém unikátním produktu Partner Plan. V něm nejenže garantuje ceny služeb (údržby, oprav a pneumatik) i zůstatkovou cenu vozidla, ale po ukončení leasingu klientovi dobropisuje případné úspory z těchto kapitol. V případě negativního výsledku klient nic nedoplácí. To není vůbec obvyklé. Na trhu se totiž setkáte s produkty, u nichž leasingová společnost negarantuje krytí případných ztrát a riziko nedoplatku zcela přenáší na klienta.

V rámci uzavřené kalkulace jsou stejně jako u otevřené pevně stanoveny měsíční splátky, avšak zákazníka nezajímá detailní rozklíčování položek, jako je tomu u otevřené kalkulace. Klient také ztrácí nárok na vrácení případných úspor.

Početné autoparky vyžadují profesionální řízeníPočetné autoparky vyžadují profesionální řízení

Zatímco zavřená kalkulace je optimální pro správu malých autoparků, Partner Plan je vhodný pro flotily s dvaceti a více vozy. Jeho podstatu dobře vystihuje jeho název – jde opravdu o partnerství. V praxi to znamená hlavně otevřenost: klient vidí leasingové společnosti pod ruku, především prostřednictvím reportingového systému. Má přehled o nájezdech vozů, servisech, pojistných událostech a vůbec o všech nákladových položkách. Díky tomu můžou jak zákazník, tak leasingová společnost reagovat na neobvyklé výkyvy v nákladech.

Výsledkem následných opatření jsou výrazně nižší výdaje a tedy i zajímavé přeplatky na konci leasingu. LeasePlan