Volkswagen dosáhl rekordního prodeje svých aut, přestože v západní Evropě klesá

Šestá generace Volkswagenu Polo

Šestá generace Volkswagenu Polo Zdroj: Autorevue.cz

Volkswagen California XXL
Volkswagen California XXL
Volkswagen I.D. Buzz
Šestá generace Volkswagenu Polo
Šestá generace Volkswagenu Polo
7 Fotogalerie
ČTK

Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen v loňském roce vzrostl o 4,2 procenta na rekordních 6,23 milionu vozů, protože stoupající poptávka na americkém kontinentu a v Číně převážila nad poklesem v západní Evropě. Oznámila to v neděli firma na mezinárodním autosalonu v Detroitu.

V Číně, která je největším trhem Volkswagenu, se odbyt vozů značky VW zvýšil o téměř šest procent na 3,18 milionu. Poprvé tak překonal třímilionovou hranici. V Severní Americe odbyt vzrostl o téměř dvě procenta a v Jižní Americe se zvýšil dokonce o 25 procent, v západní Evropě však klesl o 2,5 procenta. 

Koncern Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek, například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za loňský rok skupina Volkswagen zatím nezveřejnila. 

Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Předloni navíc navzdory negativním dopadům emisního skandálu vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu.

Příznivé výsledky značky VW, která se na celkovém odbytu skupiny podílí téměř 60 procenty, by koncernu Volkswagen mohly pomoci k tomu, aby Toyotu překonal také v letošním roce, upozorňuje agentura Reuters.

Toyota minulý měsíc uvedla, že svůj loňský prodej odhaduje na 10,5 milionu vozů. Volkswagen by měl údaje o souhrnném koncernovém prodeji zveřejnit ve středu.