Zajímá vás, kolik stojí provoz supersportovního auta? Peníze to vůbec nejsou malé

Ferrari LaFerrari

Ferrari LaFerrari Zdroj: Ferrari

LaFerrari
Neznámý kupec neváhal zaplatil za Ferrari 250 GTO z roku 1963 (na snímku) rekordních 52 milionů dolarů, tedy miliardu korun.
Závodní Ferrari LM 250 se vydražilo za rekordní cenu téměř 290 milionů korun
Ferrari LaFerrari
Ferrari  458 Speciale, 65. autosalon Frankfurt nad Mohanem
121
Fotogalerie

Kolik stojí u superauta výměna oleje a jak dlouho trvá? Na kolik přijdou pneumatiky? Jak často potřebuje motor základní servis?

 

Určitě jste si mnohokrát říkali, jak fajn by bylo vlastnit supersportovní auto. Ba co víc, možná jste dokonce byli ve stádiu zvažování, jestli nějaký ojetý nekoupit a splnit si tak své sny. Musím vás varovat - nedělejte to, pokud si nemůžete dovolit koupit nový. Pořizovací cena je sice nižší, ale absurdní provozní náklady jsou stále stejně drahé a se zvyšujícím se věkem jich pochopitelně přibývá. A nejen to, údržba má i svá, mnohdy úsměvná i méně legrační specifika.

Americký Road & Track vyzpovídal pár majitelů ojetých superaut a zjišťoval, jak se s nimi po finanční stránce žije. A víte co? Možná si kupte spíše nějaký normální sporťák. Nebo klidně dva, aby vám to nebylo tak líto. I tak ušetříte.

Kompletní fotogalerie na serveru Auto.cz >>>

Vezměte si třeba legendární McLaren F1. Automobilka vyčísluje náklady na jeho běžnou roční údržbu na téměř 750 tisíc korun, z čehož připadá skoro 200 na výměny oleje. Můžete si nechat auto udržovat přímo v továrně McLarenu, kde bude svěřeno do péče dvojici mechaniků z formule 1.

Třeba Ralph Lauren to takto dělá se všemi třemi svými F1. Automobilka mimo jiné vyžaduje měnit pneumatiky vždy v párech, což znamená, že za gumy zaplatíte minimálně 150 tisíc korun. Kvůli servisu se musíte s McLarenem F1 rozloučit na šest týdnů a do toho není započítána doprava.

Zbytek článku najdete na webu Auto.cz >>>