IKEA zvažuje rozvoz jídla domů
Kdo by neznal masové kuličky z IKEA? Právě v odvětví jídla firma v poslední době zaznamenala velký nárůst. „Aktuálně vidíme podstatný nárůst v našem byznysu s jídlem. V uplynulém roce vzrostl o 9 procent, tedy víc než tržby z prodeje ostatních věcí,“ popsal pro Seznam Zprávy ředitel IKEA pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko David McCabe.
Velký nárůst zájmu o jídlo donutilo řetezec uvažovat i o rozvozu. Ten si IKEA vyzkoušela v době pandemie a momentálně nad tím opět uvažuje. „Bylo by zajímavé přinést koncept ready made jídla až k zákazníkům domů. Službu už testujeme v zahraničí. Doručování jídla je ale jiná disciplína než rozvoz nábytku, které se teprve snažíme porozumět,“ přiblížil McCabe.
Část zákazníků zavítá do IKEA aniž by plánovala kupovat nábytek. Jejich hlavním cílem je právě restaurace.
Podobnou strategii využívá i Globus
Propojení gastronomických služeb s prodejem nábytku a doplňků není novým konceptem – švédský řetězec IKEA jej zavedl již před desítkami let. Zakladatel společnosti Ingvar Kamprad tehdy zdůrazňoval, že nakupování je efektivnější, pokud zákazníci nejsou hladoví.
Podobnou strategii využívají i další maloobchodní řetězce, které provozují vlastní restaurace. Podle dostupných odhadů dosahují ještě vyšších obratů jídelny v rámci šestnácti hypermarketů Globus. Společnost sice samostatné výsledky svého gastro segmentu nezveřejňuje, avšak potvrzuje rostoucí počet zákazníků restaurací, kteří nenakupují v přilehlých hypermarketech. Tento trend naznačuje, že propojení gastronomie s maloobchodem může být nejen doplňkovou službou, ale i samostatným zdrojem růstu tržeb.