Korejských značek se krize autoprůmyslu netýká, Kia vyrostla o 56 procent za rok

Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top

Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top Zdroj: Auto.cz/Samuel Mareček

Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top
Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top
Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top
Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top
Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 6AT Top
49
Fotogalerie

Registrace nových automobilů během září v Evropě meziročně klesly o čtvrtinu. Korejské značky si však s problémy autoprůmyslu poradily, třeba Kia meziročně rostla o 56,2 %.

Evropský trh s novými automobily se nadále potýká s důsledky pandemie onemocnění covid-19 a především s aktuálním nedostatkem výrobních komponentů, především čipů. To konkrétně znamená, že v září 2021 bylo v Evropě registrováno jen 972 723 nových aut, o 25,2 % méně než před rokem. Vyplývá to statistik zveřejněných Evropským svazem výrobců automobilů (ACEA).

Nutno podotknout, že do výrazného meziročního propadu promluvil i fakt, že loňské září bylo z hlediska registrací neobvykle silné, v září 2020 bylo podle ACEA v Evropě registrováno 1.300.048 aut, šlo tak o nejlepší září od roku 2017, kdy bylo na starém kontinentu evidováno dokonce 1.466.243 automobilů. Šlo o důsledek postupného uvolnění po koronavirových opatřeních z druhé čtvrtiny roku 2020, kdy se konečně dodávala dříve objednaná auta, na která zákazníci čekali, třeba kvůli přerušení výroby způsobené pandemií nemocni covid-19.

Z těchto důvodu naprostá většina značek v září 2021 zaznamenala meziroční pád registrací. Silně jsou zasaženy značky koncernu VW Group, mateřský Volkswagen se propadl o 28 %, Audi o 31,3 % a Škoda dokonce o 40,1 %. Silně padají i členové koncernu Stellantis – Peugeot o 35,8 %, Fiat o 35,5 %. A špatně je na tom také Mercedes-Benz, jehož registrace se meziročně propadly o 49,9 %.

I přes tyto potíže však Volkswagen s 91.147 registrovanými vozy za září 2021 zůstává evropskou jedničkou v prodejích. Na druhé místo se naopak vyšvihla Toyota, jejíchž 60.387 registrací je „jen“ o 18,5 % méně než před rokem. Japonská značka si tak s nedostatkem výrobních dílů umí poradit lépe než jiní výrobci.

Podobně jsou na tom také korejské značky, Kia a Hyundai byly dokonce v září jediné značky v top 20, kterým zářijový odbyt meziročně vzrostl. Kia se díky meziročnímu skoku o 56,2 % na 56 090 registrací vyšvihla dokonce na pátou příčku mezi značkami. Hyundai s 52 254 registrovanými vozy následuje šestý.

Podrobnosti ve svém článku přináší web Auto.cz.

Video placeholde
Nedostatek výrobků a surovin • Videohub