„Díky těsné spolupráci se všemi hlavními dodavateli se společnosti dařilo snižovat své závazky. Zlepšili jsme provozní náklady, soustředění na vysokomaržové produkty pak přineslo i navýšení obchodní marže,“ uvedl ve výroční zprávě Wronka.
Ztráty z posledních let přitom byly již tak vysoké, že majitel musel přede dvěma lety snížit základní kapitál o více než 18 milionů na pouhé dva miliony a peníze použít právě na pokrytí ztrát z předchozích let.
Pokles tržeb v loňském roce způsobilo zejména lednové uzavření prodejny v obchodním centru v pražských Letňanech a konec obchodu v brněnské Vaňkovce o dva měsíce později.
Hospodaření Bontonlandu |
„Důvodem uzavření byly neakceptovatelné podmínky pro prodloužení nájemních smluv ze strany pronajímatelů,“ podotkl Wronka. Snížení tržeb ale kompenzovalo otevření nové prodejny v olomoucké Šantovce a zahájení prodeje v Neoluxoru na pražském Smíchově.
Pokles tržeb se týkal kamenných prodejen, neboť v souladu s trendy se část zákazníků přesouvá na internet. E-shop Bontonlandu tak naopak zaznamenal růst tržeb. Na příjmy měl pozitivní vliv i prodej klasických vinylových alb, oproti kompaktním diskům dražších.
Těch se loni v Bontonlandu prodalo třicet tisíc – o polovinu více než v roce předešlém. Také pro letošní rok Bontonland počítá se ziskem a růstem tržeb. „Hlavním cílem společnosti je dosažení maximálního možného zisku, a tím zvyšování vlastního kapitálu společnosti, který má v současné době zápornou hodnotu,“ dodal Wronka.