Bontonland se po ztrátových letech přehoupl do zisku

„Díky těsné spolupráci se všemi hlavními dodavateli se společnosti dařilo snižovat své závazky. Zlepšili jsme provozní náklady, soustředění na vysokomaržové produkty pak přineslo i navýšení obchodní marže,“ uvedl ve výroční zprávě Wronka.
Ztráty z posledních let přitom byly již tak vysoké, že majitel musel přede dvěma lety snížit základní kapitál o více než 18 milionů na pouhé dva miliony a peníze použít právě na pokrytí ztrát z předchozích let.
Pokles tržeb v loňském roce způsobilo zejména lednové uzavření prodejny v obchodním centru v pražských Letňanech a konec obchodu v brněnské Vaňkovce o dva měsíce později.
„Důvodem uzavření byly neakceptovatelné podmínky pro prodloužení nájemních smluv ze strany pronajímatelů,“ podotkl Wronka. Snížení tržeb ale kompenzovalo otevření nové prodejny v olomoucké Šantovce a zahájení prodeje v Neoluxoru na pražském Smíchově.
Pokles tržeb se týkal kamenných prodejen, neboť v souladu s trendy se část zákazníků přesouvá na internet. E-shop Bontonlandu tak naopak zaznamenal růst tržeb. Na příjmy měl pozitivní vliv i prodej klasických vinylových alb, oproti kompaktním diskům dražších.
Těch se loni v Bontonlandu prodalo třicet tisíc – o polovinu více než v roce předešlém. Také pro letošní rok Bontonland počítá se ziskem a růstem tržeb. „Hlavním cílem společnosti je dosažení maximálního možného zisku, a tím zvyšování vlastního kapitálu společnosti, který má v současné době zápornou hodnotu,“ dodal Wronka.