Britský SportsDirect bude v Česku lákat na nové značky

SportsDirect

SportsDirect Zdroj: profimedia.cz

Na český trh se chystá vstoupit poslední z velké evropské čtyřky sportovních řetězců. Britský SportsDirect si podle obchodního rejstříku v září zaregistroval firmu Sportsdirect.com Czech Republic. „SportsDirect tady letos plánuje otevřít první prodejnu,“ potvrdil deníku E15 zdroj z trhu se sportovním vybavením.

Britové v těchto dnech otvírají svůj první obchod na Slovensku. V Bratislavě obsadil řetězec prostory v centru Avion Shopping Park, kde do letošního léta sídlil rakouský Gigasport. Ten však kvůli špatným výsledkům hospodaření opustil – stejně jako v Česku – trh. Zatímco na Slovensku měl jen jednu pobočku, na českém trhu jich fungovalo jedenáct. Další obchod otevře SportsDirect v Košicích.

Na velmi konkurenčním tuzemském trhu už z největších zahraničních řetězců se sportovním náčiním a oblečením působí rakouský Hervis nově propojený s francouzskou skupinou Go Sport, americký Intersport a od roku 2010 také francouzský Decathlon, který chystá na jaro otevření své první pražské velkoprodejny. Jedničkou na trhu je však tuzemská firma s vietnamskými majiteli Sportisimo.

Trh se sportovním zbožím je v pohybu

Trh se sportovním zbožím je v posledních pěti letech v permanentním pohybu, jaký nezažívá žádný jiný z maloobchodních odvětví. Převážně zahraniční sítě objevují český trh, aby jej po několika ztrátových letech opustily. Po několika pokusech menších a středně velkých sítí tak nyní expandují jen opravdoví evropští giganti.

Po francouzském Decathlonu, který příští rok otevře v pražském Centru Černý Most svoji třetí tuzemskou velkoprodejnu, zkusí prorazit v Česku největší britský prodejce sportovního náčiní, oděvů a obuvi SportsDirect. Podobně jako na Slovensku připravuje vstup na nový trh v tichosti.

Se svými největšími konkurenty, kromě Decathlonu také se zde etablovanými řetězci Hervis, Intersport a Sportisimo, svede boj o prostory v atraktivních nákupních lokalitách. Bez nich nemá na už hustě obsazeném trhu šanci. Umístění některých prodejen bylo také jedním z důvodů, proč v tuzemsku neuspěl rakouský Gigasport.

Lákadlem budou nové značky

Lákadlem velkoformátového SportsDirectu, který má po světě na 470 prodejen, budou nové značky. Kromě těch tradičních jako Nike, Adidas či Reebok patří do jeho nabídky například golfová značka Antigua, boxerské potřeby Lonsdale, sportovní nářadí Everlast či módní dámská značka Golddiga.

Spektrum svých značek rozšiřuje i Hervis poté, co letos vytvořil společný podnik s francouzskou skupinou Go Sport. Dohromady mají po světě přes 500 obchodů.

Veletoče na trhu se sportovním zbožím odstartovalo v roce 2007 převzetí tuzemské sítě Drapa Sport nadnárodním Intersportem. Ve téže době skončila v konkurzu společnost X-Sport, která v Česku a na Slovensku provozovala 91 obchodů se značkovým oblečením a obuví. Před dvěma lety odešel kvůli vysokým ztrátám největší irský prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports, když před tím koupil prodejny City Sport. Dlouho na českém trhu nepobyl ani britský prodejce kol a autodoplňků Halfords.