Češi se brání před vysokými teplotami, prodeje ventilátorů a klimatizací rostou

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: shutterstock

ilustrační foto
ilustrační foto
ilustrační foto
ilustrační foto
5
Fotogalerie

Teplé letní počasí je každý rok impulzem pro zákazníky k tomu, aby řešili nákup klimatizací, případně jiné chladící techniky. Její prodej přitom meziročně roste, před hlavní sezonou až o 20 procent. 

Vyplývá to z údajů e-shopu Kasa.cz a obchodů Euronics. Podle nich byl letos zjevný trend, kdy lidé k nákupu přistoupili ještě před tím, než zemi zasáhly tropické teploty. Prodeje se začaly zvyšovat již v průběhu května. V minulosti se přitom prodejní špička lišila podle období – loni byla po klimatizacích poptávka v červnu, před dvěma lety zase v srpnu.

„Ještě loni Češi s koupí klimatizace otáleli. Počasí s tropickými teplotami muselo trvat nejméně pět a více dní než se zájem o ochlazovací techniku, zejména o mobilní klimatizace, začal zvedat,“ říká produktový manažer Kasa.cz Petr Štursa.

To potvrzuje také Patricie Šedivá z e-shopu Alza.cz. Podle ní potřebují zákazníci méně času na rozhodování, prodeje se tak prudce zvyšují již po třech tropických dnech. Čísla prodejů pak jdou podle Šedivé z jednotek kusů až ke stovkám. Většina zákazníků však podle e-shopů volí mobilní přenosné klimatizace, které je sice možné jednoduše uklidit, dosahují však menší účinnosti.

Ačkoliv také díky klesající ceně roste obliba klimatizací, zákazníci dále preferují řádově levnější elektrické ventilátory. Oblíbené jsou podle Šedivé ale také ochlazovače vzduchu, které fungují na bázi studené vody nebo ledu.