České e-shopy se dočkaly expresní dobírky. Peníze z prodejů teď dostanou rychleji
Jak se pozná, že se e-shopu daří? Existuje celá řada kritérií, ale zbylá marže 10 % po odečtení nákladů na zboží a marketing je dobrým ukazatelem správného směru. Nicméně v absolutních číslech mohou být provozovatelé online obchodů překvapeni. Výsledky často nejsou takové, jaké by si přáli, i když zboží nakoupí opravdu výhodně, vybrali vhodnou IT platformu a svůj e-shop efektivně propagují. Obvykle pak naskočí série myšlenek: požádám o úvěr, nakoupím ještě více zboží a navýším výdaje na marketing. Zvláště menší a střední e-shopy v tuhle chvíli většinou narazí.
Peníze se mají investovat, ne napjatě očekávat
Z perspektivy bank nemají menší a střední provozovatelé e-shopů čím ručit. Nepřesvědčí je často ani množství a objem peněz v uskladněném zboží. Než se vize rychle rostoucího podniku se stále zajímavějšími čísly rozplyne, mohou majitelé zvážit spolupráci s některou z logistických společností na trhu, které samy nejlépe vědí, s čím se provozovatelé e-shopů potýkají a reagují tak nabídkou vhodných služeb včetně kompletního fullfilmentu – uskladnění a expedice zboží.
Proti nepříjemnostem, které může obchodníkům způsobovat u nás tolik oblíbená dobírka, vystupuje například služba expresní dobírky od firmy ComGate, která zrychluje procesy a finanční toky. Standardně se totiž ke svým výdělkům obchodníci dostanou v době mezi třemi až pěti dny podle dopravní společnosti, kterou si zvolí, nicméně ani dvoutýdenní lhůta, v případě doručení na Slovensko nebo jinam do zahraničí, není výjimkou.
Firmy e-shopům peníze vyplatí z vlastních zdrojů
Věci kolem nás se neustále zrychlují. Proto firmy podporující e-shopy dělají maximum, aby jim co nejdříve doručily jejich vydělané peníze a pomohly jim v dalším růstu. Stát se totiž může, že si díky výdělkům e-shopů vylepšují cashflow sami dopravci, kteří jejich peníze drží déle, než je třeba. Takové riziko u nových služeb na trhu nehrozí.
„Dobírky klientům vyplácíme ze svých zdrojů a oni tak nemusí čekat na to, až nám je pošle dopravce,“ odkrývá princip fungování expresní dobírky Ondřej Žák, manažer divize logistiky ve společnosti ComGate a dodává: „celý proces začíná ve chvíli, kdy zákazník online prodejce z rukou kurýra přebírá svůj balíček a zároveň mu zaplatí poplatek za dobírku. Hned následující pracovní den dostanou pracovníci v ComGate informaci o tom, že byl balíček doručen a ihned odesílají peníze ze speciálního účtu klientovi, tedy e-shopu. Naše společnost peníze od dopravce obdrží až později.“
Vánoce jsou v tuhle chvíli už opravdu za dveřmi a většina provozovatelů e-shopů generuje nejvyšší tržby v roce. Ty v těchto měsících často představují až 40 % celoročního obratu. „Službu nově nabídneme všem zákazníkům, pro které zboží i skladujeme. Základem našeho fungování je právě to, že na rozdíl od finančních institucí máme zboží prodejců u sebe a vidíme každou jednotlivou expedici,“ uzavírá Žák.