Českému Kraft Foods loni vzrostly tržby, zisk však klesl

Kraft Foods

Kraft Foods

České pobočce potravinářského koncernu Kraft Foods loni meziročně vzrostly tržby o 23 procent na 8,8 miliardy korun. Čistý zisk naopak ve srovnání s rokem 2009 klesl o 18 procent na 193 milionů korun.

Zatímco tržby z prodeje vlastních výrobků loni firmě vzrostly o dvě procenta na 2,6 miliardy korun, o více než třetinu meziročně více společnost utržila za prodej koupeného zboží, když tržby za něj dosáhly 5,6 miliardy korun. Tržby za výrobky rostly hlavně díky zvýšení vývozu kávy do evropských zemí a rozpustné kávy na Ukrajinu. Nárůst prodeje zboží firma přisuzuje skutečnosti, že se v průběhu roku 2009 stala výhradním distributorem výrobků společnosti Opavia-LU, která je rovněž součástí původně amerického koncernu. „Rok 2010 byl náročný díky pokračující globální krizi, avšak projevuje se již jisté oživení FMCG (rychloobrátkové zboží) trhu. Kategorie sušenek, oplatek a cukrovinek, ve kterých je společnost na českém trhu aktivní však stále mírně klesají,“ stojí ve zprávě, podle níž si firma udržuje na českém trhu vedoucí pozici v kategorii cukrovinek, zejména v segmentu tabulkových čokolád. Společnost prý zároveň loni upevnila svou druhou příčku na mírně rostoucím trhu instantní kávy. Naopak mírně ztrácela na trhu se sušenkami, přesto je nejvýznamnějším prodejcem sušenek v Česku.

Kraft Foods v Česku prodává například čokolády Milka a Figaro nebo kávu značky Jacobs. Společnost zaměstnávala v ČR v uplynulém roce v průměru 578 lidí, což bylo o 43 více než v roce 2009. V příštím roce by firma měla začít v Plané na Tachovsku balit pravé salcburské Mozartovy koule. V prvé fázi zde firma chce zaměstnat 50 až 70 pracovníků. Firma měla v západních Čechách začít vyrábět již koncem loňského roku. Projekt však zbrzdilo výběrové řízení na stavbu nové haly.