Cestovní kancelář I.Parkam Holidays končí, její klienti už neodletí

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: reuters

Cestovní kancelář I.Parkam Holidays, která se specializuje na Řecko a Bulharsko, je v úpadku a její klienti dnes na dovolenou neodletí. CK o tom dnes informovala na svých webových stránkách. Mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura řekl, že v zahraničí je nyní asi stovka klientů CK. Je to třetí případ ukončení činnosti tuzemské CK v letošním roce. Pojišťovna Generali sdělila, že se postará o návrat 355 klientů do Česka.

Podle Okamury CK I.Parkam Holidays patřila k menším CK, ročně odbavila přibližně tři tisíce českých turistů. Klienti, kteří jsou nyní s CK v zahraničí, by měli po vyhlášení úpadku ihned kontaktovat pojišťovnu. Tento kontakt je součástí cestovní smlouvy, dodal.

Cestovní kancelář I.Parkam Holiday má sjednané platné pojištění pro případ úpadku cestovní kanceláře u pojišťovny Generali. „Podle našich informací podá tato cestovní kancelář k dnešnímu dni návrh na insolvenční řízení. Na její zájezdy zakoupené k tomuto datu se vztahuje uzavřené pojištění u Generali“, uvedl generální ředitel Generali Štefan Tillinger.

„O klienty, kteří se nyní nacházejí v zahraničí a kvůli úpadku CK I.Parkam Holiday se nemohou vrátit zpět, se postaráme a zajistíme jejich návrat do ČR. Ti, kteří ještě na dovolenou neodletěli, mohou nárokovat své oprávněné požadavky u naší asistenčí služby,“ dodal Tillinger. Generali má od kanceláře nahlášeno, že nyní se nachází jejích 315 klientů v Bulharsku a 40 v Řecku.

Česká televize (ČT) uvedla, že klienti CK I. Parkam Holidays měli odletět na dovolenou do Bulharska dnes v 05:00. Většina klientů byla o problémech CK informována už během noci prostřednictví sms zprávy. Pro ty, kteří sms nedostali, je na ruzyňském letišti na stánku společnosti Travel Service, se kterou měli letět, připravena krátká informace o úpadku a o tom, jak mají dále postupovat.

Insolvenční návrh bude podán dnes na Městském soudu v Praze. Cestovní kancelář I.Parkam Holidays na trhu působila 12 let.

Mluvčí upřesnil, že pojišťovna má ze zákona povinnost kontinuálně se o klienty postarat a zajistit jejich návrat z dovolené. Pojišťovna nemá povinnost dokončit na své náklady pobyt. „Pakliže pobyt nebude dokončen, klienti mají právo uplatnit nárok na úhradu nezrealizované části dovolené také na pojišťovně,“ uvedl Okamura.

Klienti, kteří mají zakoupené zájezdy a ještě neodletěli, by měli kontaktovat pojišťovnu. Ta jim v zákonné lhůtě šesti měsíců musí vyplatit peníze za zaplacené zájezdy.

V České republice je nyní na trhu 1420 cestovních kanceláří, které loni prodaly 2,225 milionu zájezdů, uvedl Okamura.