Na 88 procent cestovních kanceláří se věnuje „klasickému“ výjezdovému cestovnímu ruchu, v oblasti „dovozu turistů“ jich působí jen 17 procent. Třetina CK se orientuje na poskytování domácích zájezdů. Nejvíce cestovních kanceláří pak nabízí zájezdy do Chorvatska, Itálie a Řecka, v příjezdovém cestovním ruchu se nejvíce orientují na Rusko, Německo a USA.
Nejpočetnější zahraniční skupinou návštěvníků Česka byli loni Němci (15 procent), Rusové (11 procent) a Slováci (devět procent).
Výdaje turistů na osobu a den dosahují v průměru 2821 korun, nejvíce za dopravu a ubytování.
V kategorii jednodenních návštěv pak tvoří Němci až 60procentní majoritu, Slováci a Rakušané tvoří 14procentní a Poláci 11procentní podíl. Výdaje jednodenních návštěvníků dosahují 1582 korun, nejvíce dají za nákup zboží.
Spousta hotelů a ubytoven
„Z revidovaných údajů vyplývá, že v roce 2013 nabízelo své služby turistům téměř deset tisíc hromadných ubytovacích zařízení s celkovou kapacitou 216 tisíc pokojů a přes půl milionu lůžek, což v porovnání s ostatními státy Evropy řadí Česko mezi země s vysokou hustotou ubytovacích zařízení,“ uvedl Pavel Vančura z Českého statistického úřadu.
Loni využilo služeb hromadných ubytovacích zařízení 7,9 milionu zahraničních turistů a 7,6 milionu domácích návštěvníků. „Cestovní ruch v roce 2012 přinesl do národního hospodářství ČR 211 miliard korun v podobě výdajů domácích a zahraničních návštěvníků a zaměstnal 231.000 osob,“ dodal Vančura.
Ferid Nasr: Krize v cestovním ruchu už je za námi