ČOI: Třetina cestovek stále klame. Inovace ani nezkoušejí, staré finty jim vystačí

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz, Lenka Klicperova

ČTK
ČTK , try
Situace ve službách v cestovním ruchu ani letos není nijak slavná. Potvrdily to prověrky České obchodní inspekce, která zjistila, že zhruba 30 procent cestovních kanceláří a agentur v prvním čtvrtletí klamalo své klienty. "Spotřebitelé jsou stále nedostatečně informováni o svých právech, poskytovatelé služeb užívají nekalé obchodní praktiky a reklamace nevyřizují podle zákona," vypočetla hlavní nešvary ČOI.

Kontroloři ČOI od ledna do března provedli 112 kontrol cestovních kanceláří a agentur, porušení předpisů zjistili ve 33 případech. Za prohřešky uložili 22 pokut, ve kterých vybrali 542 tisíc korun.

Pro srovnání zákazníky letos v prvním čtvrtletí klamalo 29,5 procenta cestovních kanceláří, v celém loňském roce to bylo 40,5 procenta. „Výsledky kontrol v 1. čtvrtletí 2013 jsou sice ve srovnání s výsledky za rok 2012 lepší, ale až vyhodnocení dalšího období ukáže, zda se jedná o trvalé zlepšení,“ varoval před optimismem ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.

Dvě cestovky již skončily

Ani samotným cestovkám i bez kontrol se letos příliš nedaří. Jak již E15.cz informovalo, ještě před začátkem lotošní hlavní turistické sezony a vyhlásily úpadek již dvě cestovní kanceláře.

Po 23 letech ukončila svou činnost jihočeská cestovní kancelář Bolero tours. Na další období se jí nepodařilo získat povinné pojištění proti úpadku. Veškeré prodeje zastavila na začátku dubna. Velikostí se řadila mezi středně velké regionální kanceláře, které ročně vyslaly do zahraničí zhruba pět tisíc turistů.

Minulý týden pak vyhlásila krach CK Partner Alivia, nechala za sebou přibližně 400 poškozených klientů, kteří na zájezd už neodletěli. Důvodem úpadku CK byly zhoršené ekonomické výsledky. Cestovka se řadila spíše mezi menší a mladší hráče na trhu, měla roční obrat zhruba 25 milionů korun. Na trhu působila od roku 2005.