CzechTourism poprvé láká k návštěvě turisty-pacienty

zubní ordinace

zubní ordinace

Státní propagační agentura CzechTourism se rozhodla rozšířit své reklamní aktivity v zahraničí o oblast léčebné turistiky. Mezi své cílové skupiny proto nově zařadila i turisty-pacienty, kteří si vedle krás českých a moravských luhů dopřejí i nějaký lékařský zákrok, například u zubaře nebo gynekologa.

Propagace českého zdravotnictví bude mít především podobu takzvaného Průvodce českou medicínou pro zahraniční pacienty, který vyjde v anglické, německé a ruské verzi. Průvodce představí české nemocnice, kliniky nebo zdravotnická centra; CzechTourism jej bude rozdávat v zemích, kde má zastoupení. Koordinátorem celého projektu je agentura Royal Medical, která do České republiky vozí turisty-pacienty třetím rokem.

„Česká medicína má v zahraničí velmi dobré renomé, věřím, že kombinace léčebného zákroku a kvalitních turistických služeb přispěje k úplné spokojenosti návštěvníků České republiky. Doposud ale bylo pro zahraniční pacienty obtížné hledat souhrnné informace o léčebných možnostech v České republice, proto jsme se rozhodli pro vytvoření přehledného katalogu,“ uvedl šéf CzechTourismu Rostislav Vondruška.

Odvětví zdravotní turistiky je ve světě na rychlém vzestupu. Podle poradenské firmy Deloitte jde o trh, na kterém klienti loni utratili 100 miliard dolarů. V dalších letech je roční růst odhadován na 30 až 40 procent.

Do České republiky jezdí každoročně tisíce zdravotních turistů především za operacemi očí, umělým oplodněním nebo estetickou medicínou. Podle ředitelky Royal Medical Slavěny Podloucké tak byl nejvyšší čas pro společnou zahraniční propagaci.

Vedle pacientů jsou letos cílovými skupinami CzechTourism například homosexuálové, studenti nebo snoubenci.