CzechTourism zdvojnásobí výdaje na propagaci

Turisté v Česku

Turisté v Česku Zdroj: Euro Martin Pinkas

Státní agentura CzechTourism chce pro letošní rok posílit propagační kampaně na turistická lákadla českých zemí. Tomu odpovídají i předpokládané náklady, které by se měly zvýšit z loňských 20 na letošních 50 milionů. „Nová komunikace rozvíjí koncept Česka jako země příběhů, pomocí nichž chceme vizuálně atraktivním způsobem představit největší lákadla naší země,“ uvedl mluvčí agentury Pavel Klicpera.

Kampaně na internetu, v tisku, televizi nebo mobilních telefonech poběží především v evropských zemích, objeví se ale i v Číně a Rusku. Právě u těchto dvou zemí evidují čeští statistici největší nárůst v počtu příjezdů. Naopak ze Španělska nebo Itálie jezdí do České republiky stále méně turistů, což se bude agentura snažit zvrátit.

Pro příští rok ovšem počítá s ještě větším zaměřením na Čínu, Rusko, Japonsko a Brazílii. Tomu odpovídá i nová podoba zahraničních zastoupení CzechTourismu. Letos vzniknou nové kanceláře v Šanghaji, Hongkongu, Soulu a také Los Angeles. Mexické zastoupení se rozrostlo o manažera pro Brazílii.

Naopak zanikla pobočka v indickém Dillí, kterou CzechTourism otevřel s velkou slávou v roce 2010, a chystá se redukce evropské sítě. „Spíše než podle principu zastoupení v každé zemi půjdeme cestou přítomností v nadnárodních regionech s velkou kupní silou,“ doplnil Klicpera.

Do Česka loni přijelo rekordních 7,2 milionu zahraničních turistů, nejvíce z Německa a Ruska. Činili se také domácí turisté, jichž přijelo do českých hotelů téměř 6,5 milionu. CzechTourism se proto částečně zaměřuje i na cestování Čechů po Česku.