CZC.cz spoléhá na přidanou hodnotu na pobočkách, říká šéfka firmy | E15.cz

E-shopy musejí vylézt z internetu, říká šéfka CZC.cz Jitka Dvořáková

Daniel Novák

Elektronika patří mezi nejčastěji nakupované zboží v e-shopech. Současně ale v tomto segmentu panuje tvrdá konkurence a nízké marže. Generální ředitelka dvojky online trhu s elektrem CZC Jitka Dvořáková popisuje, jak je možné byznys pozvednout.

V aktuální reklamní kampani si z pozice dvojky trhu s elektrem trochu utahujete z konkurenční Alzy a jejího Alzáka. Co jste si od toho slibovali?

Víme, že s pozicí dvojky na trhu s elektronikou příliš neuděláme. Současně si ale našeho konkurenta velmi vážíme. Žene nás totiž kupředu. Zmíněné reklamy jsme tedy nemysleli zle, dělali jsme je s humorem.

Daří se vám zvyšovat byznys?

V posledních letech stále rosteme rychleji než trh. Neustále se rozšiřují možnosti toho, co prodávat. Začalo to nositelnou smart elektronikou například pro sport, pokračuje to bezpočtem nových chytrých zařízení v domácnosti. V současnosti toto zboží nedělá miliardy, ale během tří let se to může obrovsky změnit.

Světové giganty obsluhují svůj provoz z center v Česku

Budete se dál zaměřovat jen na IT nadšence, nebo i na jiné části trhu?

Chceme změnit způsob, jak obsluhujeme malé a střední firmy. Tento segment poroste i ve chvíli, kdy neporoste prodej retailovým zákazníkům. Firmy zařízení potřebují a obměňují je. Z prodeje zboží těmto společnostem hodláme vytvořit druhý prodejní kanál.

Existuje v elektru cesta k lepším maržím?

Když už jsou marže tak malé, že se všichni v prodejním řetězci neuživí, tak z něj někdo musí vypadnout. Je to technický a logistický byznys a jediná cesta k lepší marži je dělat ho dobře. Musíte mít bezchybné procesy a efektivní logistiku. Ceny jsou dnes na trhu velmi podobné, takže cenou se trh vyhrát nedá.

Čupr opět navýšil svůj podíl v Rohlíku

Kam se bude prodej elektroniky dál ubírat?

Éra, kdy offline hráči šli na internet, je již dokonaná. Nikdo z retailových řetězců si již nedovolí nemít e-shop. Nyní je na čase, aby se online byznys vydal do fyzického prodeje. Proto nechceme, aby naše pobočky byly jen výdejní místa. Chceme, aby tam lidé dostali nějakou přidanou hodnotu. Aby se například mohli kdykoli přijít poradit.

 

Články odjinud

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!