E-shopy už vyhlížejí Vánoce, rozšiřují sklady i počty doručovatelů

Zoot

Zoot Zdroj: Zoot

Kvůli expanzi si Košík.cz u developera P3 pronajal nový velký sklad v Praze-Horních Počernicích.
ilustrační foto
Sport na síti. V e-shopu,který Hervis začne testovatpříští rok, se má objeviti zboží, které řetězec nemáběžně na prodejnách
Platební automaty e-shopu Alza.cz
Vyzvednu si sám. Zákazníci si oblíbili osobní odběr zboží objednaného v e-shopech. Pro internetové prodejce je to jeden z důvodů, proč otevírat vlastní kamenné prodejny, které navazují na dobré zkušenosti s výdejnami.
9
Fotogalerie

Internetové obchody finišují přípravy na předvánoční sezonu. Po loňských zkušenostech, kdy se některé zásilky před Vánoci výrazně opožďovaly, otvírají nové sklady či rozšiřují počty kurýrních společností, se kterými spolupracují. Obchodníci letos čekají opět rekordní vánoční sezonu.

Euronics před začátkem předvánoční sezony plánuje otevření nového logistického centra v Jirnech u Prahy, což přinese zrychlení dodávek. "Díky novému logistickému centru dokážeme denně vyexpedovat až 150.000 kusů zboží, což je trojnásobek toho co dosud," uvedla mluvčí Euronics Lenka Mastešová. Skupina HP Tronic, kam síť Euronics spadá, má také vlastní dopravní společnost HDS.

Nový systém monitorování veškerých zásilek zavedl e-shop Mall.cz. "Pokud nyní dojde k jakémukoliv problému či nedopatření se zásilkou nebo dopravcem, jsme schopni pružně reagovat a například využít jiného dopravce s volnou kapacitou," řekl mluvčí Jan Řezáč. Přepravní společnost DPD e-shop letos nahradil společností PPL a posílil logistiku o dva další dopravce.

Datart rozšíří počet kurýrních partnerů. Letos obnovuje spolupráci s InTime a začal spolupracovat s mladou společností DoDo. Páteří logistiky je ale vlastní doprava. "Nejde jen o to dopravit zboží ke dveřím, ale naše služba je o dopravě spotřebiče až na místo užití, tedy vynesení do bytu, předvedení, odvoz starého spotřebiče k ekologické likvidaci, uklizení po sobě, odvoz odpadů apod.," uvedla mluvčí Iva Pavlousková.

E-shop CZC.cz navýšil o pětinu maximální počet objednávek, které zvládne odbavit za den na 18.000. "Bod zlomu bohužel nastává u dopravců, kteří již enormní vánoční nápor zvládají hůře. Abychom těmto problémům co nejvíce předešli, budeme zákazníky směřovat k objednávkám s osobním vyzvednutím na našich pobočkách," uvedl obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. E-shop zákazníkům nově nabízí možnost využít služeb přepravce PPL, který vystřídal společnost DPD.

Ředitel logistiky Alza.cz Jan Klička očekává v předvánočním období až 120.000 objednávek za den, asi o pětinu víc než loni. Vrchol prodejů je zhruba 14 dní před Štědrým dnem, asi týden před svátky pak lidé začnou preferovat osobní odběry. "Nejvíc lidí pobočku v Praze 7 loni navštívilo 23. prosince, a to bylo přes 10.000 lidí za den. Je to jako malé městečko, které projde showroomem," dodal Klička. Češi tak podle něj nechávají nákupy vánočních dárků často na poslední chvíli.

Internetové obchody se v poslední předvánoční nákupní sezoně potýkaly se zpožděním doručení zboží i o 14 dní. Musely proto čelit více stížnostem zákazníků. Dopravci nestíhali pokrývat rychlý růst on-line trhu, scházeli jim řidiči. Během nejsilnějších dvou dnů loňské vánoční sezony, 12. a 13. prosince, zákazníci e-shopů provedli celkem více než milion objednávek.

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku by růst měl zrychlit. Podle nedávného odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun.