Erotika vytáhla tuzemská kina k rekordnímu únoru | E15.cz

Erotika vytáhla tuzemská kina k rekordnímu únoru

Padesát odstínů šedi
Padesát odstínů šedi
• 
ZDROJ: cinemart

Stanislav Šulc

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Začínají se potvrzovat odhady, že erotický snímek Padesát odstínů šedi bude nejúspěšnějším filmem prvního pololetí letošního roku. Na jeho kontě je nyní již více než půl milionu diváků. Raketový úspěch filmu navíc měl pozitivní vliv na statistiky celého českého kinoprůmyslu. Podle Unie filmových distributorů (UFD) v únoru do kin přišlo téměř 1,4 milionu diváků, kteří za vstupenky v pokladnách nechali více než 182 milionů korun.

Oba zápisy jsou rekordní od roku 2000, od kdy UFD data shromažďuje. V případě tržeb jde dokonce o více než padesátiprocentní růst oproti dosavadnímu nejúspěšnějšímu únoru historie, který kina prožila loni.

„S rozjezdem filmu jsme více než spokojeni, snímek třeba za první víkend porazil filmy s Harrym Potterem nebo Hobity,“ říká Petr Slavík z distribuční společnosti Cinemart, která Padesát odstínů šedi do kin uvedla. „Jen za měsíc únor vidělo Padesát odstínů šedi přesně 474 465 diváků, kteří za lístky utratili 67,7 milionu korun,“ vypočítává Slavík.

Kina však do velké míry těžila také z toho, že v sálech ještě byly úspěšné hity minulých týdnů (Babovřesky 3, Fotograf). Zároveň distributoři nasazovali premiéry žánrově pestrých snímků.

67,7 milionu korun utratili v únoru diváci za lístky na film Padesát odstínů šedi

Vedle erotiky se tak do kin dostalo několik dětských filmů, alternativní český snímek Kobry a užovky nebo hned několik očekávaných kandidátů na Oscara. Premiéru si odbyly také některé očekávané komedie (Kingsman, Focus) a s překvapením měsíce února přišel Bioscop. Ten do kin nasadil úspěšný horor Petra Jákla Ghoul. Na žánrově netypický český snímek přišlo jen za první víkend téměř třicet tisíc diváků. Přesto ředitel Falconu Jan Bradáč vylučuje, že by ostatní distributoři měnili plány podle Cinemartu.

„Nemůžeme říct, že by šlo přímo o záměr, spíše se jedná o konkrétní strategie k jednotlivým titulům bez ohledu na to, že zrovna v únoru byl do kin uveden očekávaný hit konkurence,“ zhodnotil ředitel. Z dílny Falconu uspěly především dětské filmy Zvonilka a Velká šestka. Solidní návštěvnost měly také specifické filmy Kobry a užovky či Whiplash. „To jsou tak svébytné a unikátní filmové tituly, že se rozhodně jejich datum premiéry nijak neřídilo nasazením konkurenčních titulů,“ dodal Bradáč.

Únorové výsledky tuzemských kin Autor: e15

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.