Exim Tours chystá expanzi na Balkán

Exim Tours

Exim Tours

Největší česká cestovní kancelář Exim Tours přišla s velkými plány na další růst. Firma chystá mezinárodní expanzi a zároveň chce rozšířit své aktivity o odvětví příjezdové turistiky. Růst v zahraničí má mít formu akvizic a směřovat především na Balkán.

„Vedeme jednání s velkým touroperátorem v Srbsku a dvěma cestovními kancelářemi v Chorvatsku,“ řekl deníku E15 obchodní ředitel Eximu Jan Koláčný. Jde o firmy z vedoucí pětky tamních trhů, dodal. Exim přitom připouští pouze nákup nejméně 51 procent akcií. Firma rovněž neustoupila ze svých dřívějších plánů na rozšíření svých aktivit do Nizozemska a Francie, které podle majitele Ferida Nasra přibrzdila krize.

Dalším cílem je přetvoření Eximu v univerzální cestovní kancelář, která nabízí moře i hory, výjezdy do zahraničí i zájezdy z ciziny do České republiky. Dosud Exim nabízel pouze letecké výjezdy k moři, před letošní zimou poprvé představil vlastní katalog lyžařských zájezdů.

Podobně vstoupila na zimní trh přede dvěma lety i do té doby výhradně letní CK Fischer. Ta navíc letos tento směr potvrdila koupí specializované kanceláře Nev-Dama. „Zvažovali jsme i možnost převzetí některého ze specialistů, kteří byli na trhu, nakonec jsme se ale rozhodli jít vlastní cestou,“ řekl marketingový šéf Eximu Stanislav Zíma.

Lyžařská nabídka by mohla Eximu přihrát kolem deseti tisíc nových klientů; loni odbavila 263 tisíc lidí. Podobné číslo jako u lyžařů si Exim slibuje i od vstupu na trh příjezdové turistiky, kterou dosud z velkých kanceláří dělá pouze Čedok. Firma chce od příštího roku nabídnout zájezdy do Česka hlavně v evropských zemích. „Poptávku ale máme například i v Číně nebo v Thajsku,“ řekl Koláčný.

„Exim se stává po Čedoku druhou plnosortimentovou cestovní kanceláří. Určitě je to správný krok, který se pozitivně odrazí ve výsledcích firmy,“ komentoval záměry Eximu analytik společnosti Mag Consulting Jaromír Beránek.

Prodej zájezdů je o desetinu vyšší České cestovní kanceláře by měly za celý letošní rok prodat 2,45 milionu zájezdů, což by znamenalo desetiprocentní meziroční nárůst. Uvedla to Asociace českých cestovních kanceláří a agentur s odkazem na vlastní průzkum mezi 220 společnostmi. Růst by měl podle asociace pokračovat i příští rok. Nejoblíbenější zemí zůstává letos Chorvatsko, následují Slovensko, Itálie a Řecko.