Fischer končí se zimními chartery | E15.cz

Fischer končí se zimními chartery

Fischer končí se zimními chartery
CK Fischer
• 
ZDROJ: futurumostrava.com

Jan Šindelář

Sníh je sice ještě daleko, cestovní kanceláře už ale vrhají na trh první nabídku zimní dovolené u teplého exotického moře. Letošek přitom přinese hned několik změn.

V nabídce ubylo charterových letů, cestovní kanceláře shodně přestaly jevit zájem o zimní spoj do thajské metropole Bangkoku. Díky velké konkurenci aerolinek se jim vyplatí poslat své klienty jednou z pravidelných linek, i když je s tím spojená nutnost přestupu.

Například cestovní kancelář Fischer bude k dopravě zákazníků na východ využívat letů Emirates. Fischer jde ale ještě dál, od zimních charterů z Prahy ustoupil téměř úplně. Jeho zákazníci budou nově létat na linkách s přestupem i do Karibiku, tedy na Kubu, do Dominikánské republiky a Mexika. Výjimkou je pouze charter do Dubaje. „Chceme klientům umožnit větší variabilitu termínů a nabídnout větší letadla,“ uvedl mluvčí Jan Osúch. Fischer si zamluvil bloky sedaček například u Air France, Condoru a Swiss a do nabídky přidal Omán a Panamu.

Konkurence vidí v charterech výhody

Zástupci jiných velkých cestovních kanceláří jsou ale přesvědčeni o výhodách charterů z Prahy. Marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zíma vidí obecně přechod na pravidelné linky jako „ústup z prodejních pozic“. „Exim Tours připravil stabilní program charterových letů,“ doplnil Zíma. Exim kromě Karibiku zachová chartery například i do Senegalu a Keni či na ostrovy Zanzibar a Srí Lanka.

Podobně se vyjádřil i Tomáš Brejcha, šéf marketingu Čedoku. Ten do charterového plánu přidal oproti loňsku Jamajku. Právě Čedok a Exim jsou tradičními garanty zimního charterového programu, neboť objednávají letadla přímo u Travel Servisu. Fischer si v minulých letech jen zajišťoval část kapacit v charterových letadlech. „Kromě thajského Bangkoku všechny ostatní destinace byly zachovány, pouze u některých z destinací došlo ke snížení počtu frekvencí. Naopak dojde k navýšení frekvencí letů do Dubaje, a to až na šestkrát týdně,“ uvedla mluvčí Travel Servisu Vlaďka Dufková.

S využitím letadel jedinému tuzemskému charterovému dopravci v zimě pomůže i CK Eso travel, která organizuje cestu kolem světa speciálně upraveným boeingem. Na zimní exotickou dovolenou vyráží dle odhadů 100 tisíc Čechů. Z toho polovina využije služeb cestovní kanceláře.

Lety za exotikou
Po nedávném ukončení charterových letů Holidays Czech Airlines ovládl trh Travel Service. Ten k letům do zámoří používá nové letouny Boeing 737-800 s interiérem upraveným pro dálkové lety. Konfigurace je 18 sedadel v business třídě a 147 v economy. Stroj musí cestou provést technické mezipřistání (většinou na Azorech) kvůli doplnění paliva. V zimě 2008/2009 si Travel Service vyzkoušel i provoz velkého Boeingu 767-300 pro 253 cestujících, který s doletem 11 tisíc kilometrů zvládal zámořské lety bez mezipřistání. Pronajatý letoun ale firma vrátila, dle všeobecně sdíleného názoru malý český trh takový stroj neuživí.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!