Fischer končí se zimními chartery | E15.cz

Fischer končí se zimními chartery

CK Fischer
CK Fischer
• 
ZDROJ: futurumostrava.com

Jan Šindelář

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Sníh je sice ještě daleko, cestovní kanceláře už ale vrhají na trh první nabídku zimní dovolené u teplého exotického moře. Letošek přitom přinese hned několik změn.

V nabídce ubylo charterových letů, cestovní kanceláře shodně přestaly jevit zájem o zimní spoj do thajské metropole Bangkoku. Díky velké konkurenci aerolinek se jim vyplatí poslat své klienty jednou z pravidelných linek, i když je s tím spojená nutnost přestupu.

Například cestovní kancelář Fischer bude k dopravě zákazníků na východ využívat letů Emirates. Fischer jde ale ještě dál, od zimních charterů z Prahy ustoupil téměř úplně. Jeho zákazníci budou nově létat na linkách s přestupem i do Karibiku, tedy na Kubu, do Dominikánské republiky a Mexika. Výjimkou je pouze charter do Dubaje. „Chceme klientům umožnit větší variabilitu termínů a nabídnout větší letadla,“ uvedl mluvčí Jan Osúch. Fischer si zamluvil bloky sedaček například u Air France, Condoru a Swiss a do nabídky přidal Omán a Panamu.

Konkurence vidí v charterech výhody

Zástupci jiných velkých cestovních kanceláří jsou ale přesvědčeni o výhodách charterů z Prahy. Marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zíma vidí obecně přechod na pravidelné linky jako „ústup z prodejních pozic“. „Exim Tours připravil stabilní program charterových letů,“ doplnil Zíma. Exim kromě Karibiku zachová chartery například i do Senegalu a Keni či na ostrovy Zanzibar a Srí Lanka.

Podobně se vyjádřil i Tomáš Brejcha, šéf marketingu Čedoku. Ten do charterového plánu přidal oproti loňsku Jamajku. Právě Čedok a Exim jsou tradičními garanty zimního charterového programu, neboť objednávají letadla přímo u Travel Servisu. Fischer si v minulých letech jen zajišťoval část kapacit v charterových letadlech. „Kromě thajského Bangkoku všechny ostatní destinace byly zachovány, pouze u některých z destinací došlo ke snížení počtu frekvencí. Naopak dojde k navýšení frekvencí letů do Dubaje, a to až na šestkrát týdně,“ uvedla mluvčí Travel Servisu Vlaďka Dufková.

S využitím letadel jedinému tuzemskému charterovému dopravci v zimě pomůže i CK Eso travel, která organizuje cestu kolem světa speciálně upraveným boeingem. Na zimní exotickou dovolenou vyráží dle odhadů 100 tisíc Čechů. Z toho polovina využije služeb cestovní kanceláře.

Lety za exotikou
Po nedávném ukončení charterových letů Holidays Czech Airlines ovládl trh Travel Service. Ten k letům do zámoří používá nové letouny Boeing 737-800 s interiérem upraveným pro dálkové lety. Konfigurace je 18 sedadel v business třídě a 147 v economy. Stroj musí cestou provést technické mezipřistání (většinou na Azorech) kvůli doplnění paliva. V zimě 2008/2009 si Travel Service vyzkoušel i provoz velkého Boeingu 767-300 pro 253 cestujících, který s doletem 11 tisíc kilometrů zvládal zámořské lety bez mezipřistání. Pronajatý letoun ale firma vrátila, dle všeobecně sdíleného názoru malý český trh takový stroj neuživí.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah