Fotbaloví sponzoři slyší na volání po slušnosti | E15.cz

Fotbaloví sponzoři slyší na volání po slušnosti

fotbaloví fanoušci, ilustrační foto
fotbaloví fanoušci, ilustrační foto
• 
ZDROJ: ctk

Martina Peřinková

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Boj Fotbalové asociace České republiky (FAČR) za vymizení vulgarit z ligových stadionů podporují hlavní sponzoři českého fotbalu. Nevadí jim, když se zápasy v mnoha případech na několik minut přerušují, ani rozhodnutí asociace, která se rozhodla z bezpečnostních důvodů neprodávat na finálový zápas domácího poháru vstupenky na postranní tribuny stadionu v Edenu. Utkání se hrálo v sobotu.

Finále pořádala asociace, která do volného prodeje nepustila přibližně dvanáct tisíc vstupenek. Prodávalo se jen 8,5 tisíce lístků do sektorů za branami, o distribuci se postarali finalisté, tedy Sparta a Viktorie Plzeň. Při průměrné ceně 200 korun za vstupenku tak ztráta dosáhla přibližně 2,4 milionu korun – samozřejmě za předpokladu, že by byl stadion vyprodaný. Poloprázdný sportovní stánek je však pro partnery českého fotbalu přijatelnější než případné vulgarity a násilnosti v průběhu utkání.

„Respektujeme opatření FAČR pro zápas Viktorie a Sparty. Zajištění bezpečnosti je hlavní prioritou,“ uvedla pro deník E15 Gabriela Hrubá, marketingová manažerka společnosti Puma. Tento výrobce je jak sponzorem národního týmu, tak Viktorie Plzeň. „Není lehké najít ideální cestu, jak odstavit problémové skupiny od slušných fanoušků. Věříme, že v budoucnu se situace uklidní a fotbal bude, stejně jako v jiných západních zemích, společenskou událostí,“ dodala Hrubá.

Přerušování zápasů kvůli vulgaritám partnerům nevadí

K situaci se vyjádřila i Česká pošta, generální partner domácí pohárové soutěže, která nese její jméno. „Omezení prodeje vstupenek na finále fotbalového poháru je čistě věcí fotbalové asociace. Stejně jako její kroky, jež mají za cíl boj proti chuligánům,“ uvedla tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová. „Česká pošta je samozřejmě proti násilí na stadionech a vítá snahu o zajištění bezpečnějšího prostředí pro fanoušky. Konkrétní kroky asociace nám však nepřísluší hodnotit,“ dodala.

Jeden z hlavních partnerů českého fotbalu, společnost T-Mobile, přiznala, že jedná s fotbalovou asociací o tom, jak zlepšit image českého fotbalu. „Výsledkem by měl být akční plán FAČR vedoucí ke zlepšení stávající neuspokojivé situace,“ prohlásila manažerka sponzoringu T-Mobilu Markéta Vychytilová.

Sponzoři drží. Zatím

Autor: Martina Peřinková

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah