„Nyní testujeme model ve spolupráci s vybranými zaměstnanci Okay. V budoucnu se zaměříme i na nábor franšízantů zvenčí,“ řekl deníku E15 ředitel reklamy a marketingu společnosti Okay Holding Luděk Kováč. Zda bude síť franšízových obchodů s elektronikou patřit pod značku Okay Elektrospotřebiče, nebo bude vytvořena nová značka, není podle něj ještě jasné.
Řetězec Okay již několik měsíců sbírá zkušenosti, neboť testuje provoz franšízových poboček u nové sítě nazvané Okay Market. „Potenciální franšízy s prodejem elektrospotřebičů určitě nebudou patřit pod Okay Market. To je oddělená firma, která prodává potraviny a občerstvení, a tak by to mělo zůstat i do budoucna,“ podotkl Kováč.
Franšíza umožňuje řetězcům dostat se i do menších měst. Je také jednou z cest, jak zvýšit příjmy v době silné internetové konkurence.
Podle údajů společnosti Incoma GfK klesly loni tržby čtyřem ze šesti největších řetězců. Okay ale loni zaznamenal nárůst tržeb o deset procent na 4,6 miliardy korun.
Cestou franšíz se chce vydat i řetězec Electro World, který tento model několik měsíců testoval ve Žďáru nad Sázavou. Test se mu prý osvědčil, a začal tak oslovovat potenciální zájemce o tento způsob spolupráce.