Franšízové pobočky by rád zkusit i elektrořetězec Okay

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Okay

Trojka na tuzemském trhu mezi řetězci s elektronikou, společnost Okay Elektrospotřebiče, se připravuje na možnosti prodeje na principu franšízy. Firma je po Electro Worldu dalším hráčem na trhu, která zvažuje, zda se touto cestou vydá.

„Nyní testujeme model ve spolupráci s vybranými zaměstnanci Okay. V budoucnu se zaměříme i na nábor franšízantů zvenčí,“ řekl deníku E15 ředitel reklamy a marketingu společnosti Okay Holding Luděk Kováč. Zda bude síť franšízových obchodů s elektronikou patřit pod značku Okay Elektrospotřebiče, nebo bude vytvořena nová značka, není podle něj ještě jasné.

Řetězec Okay již několik měsíců sbírá zkušenosti, neboť testuje provoz franšízových poboček u nové sítě nazvané Okay Market. „Potenciální franšízy s prodejem elektrospotřebičů určitě nebudou patřit pod Okay Market. To je oddělená firma, která prodává potraviny a občerstvení, a tak by to mělo zůstat i do budoucna,“ podotkl Kováč.

Franšíza umožňuje řetězcům dostat se i do menších měst. Je také jednou z cest, jak zvýšit příjmy v době silné internetové konkurence.

Podle údajů společnosti Incoma GfK klesly loni tržby čtyřem ze šesti největších řetězců. Okay ale loni zaznamenal nárůst tržeb o deset procent na 4,6 miliardy korun.
Cestou franšíz se chce vydat i řetězec Electro World, který tento model několik měsíců testoval ve Žďáru nad Sázavou. Test se mu prý osvědčil, a začal tak oslovovat potenciální zájemce o tento způsob spolupráce.