Hotelový řetězec EuroAgentur expanduje, buduje síť vlastních restaurací
Největší tuzemský hotelový řetězec otevřel první samostatný hostinec v Praze.
Svůj restaurační byznys rozšiřuje mimo hotely největší česká síť EuroAgentur Hotels & Travel. Právě otevřela první samostatnou restauraci v Praze, jíž dala název Sněmovna v Jakubský.
Nově budovaný restaurační řetězec zastřešuje značka EA Culinary, jeho první a dosud jedinou samostatnou restaurací byl Jihlavský Parlament otevřený přede dvěma lety. Síť by přitom měla nabrat dech hlavně v Praze. „Již nyní jednáme o další restauraci v hlavním městě, počítáme s termínem otevření v příštím roce,“ řekl deníku E15 předseda představenstva EuroAgentur Josef Bára. Podle něj skupina buduje restaurační síť z vlastních zdrojů bez peněz dodavatelů, a není tak závislá například na jednom pivovaru
„Pokračujeme v záměru, který je obvyklý v zahraničí, tedy více značek piv na čepu. Máme své výčepní zařízení a vlastní kávovary tak, abychom neměli svázané ruce pro případné změny v sortimentu,“ doplnil Bára. Podle prezidenta Asociace hotelů a restaurací Václava Stárka je obvyklé, že si hotely budují vlastní restaurační koncepty, ale vesměs je uplatňují uvnitř svých hotelů. V budování restaurací mimo ubytovny je EuroAgentur výjimkou. „Pokud se na to cítí dost silní, tak myslím, že je to dobrý nápad,“ uvedl Stárek.
Za logický krok to považuje i Marcela Šimková, ředitelka společnosti Data Servis, která trh stravování dlouhodobě sleduje. „Řetězce hrají na trhu stále větší roli,“ míní. Podle údajů firmy mají restaurační sítě zhruba třináctiprocentní tržní podíl, před pěti lety to bylo o pět bodů méně. Vliv může mít i byrokratická zátěž, kterou některé nezávislé hospody těžko zvládají. Celkově provozoven nepřibývá, ale některé jsou pohlceny sítěmi.
V červenci otevře svou první restauraci v Česku nadnárodní řetězec Vapiano. Oznámila to poradenská společnost Cushman & Wakefield, která restauraci zprostředkovala pronájem v pražském středisku Quadrio. Vapiano nabízí italskou kuchyni připravovanou před zraky zákazníků, své služby sama prezentuje jako neformální stravování. Vznikla v roce 2002 v Hamburku a má přes 180 provozoven ve 31 zemích. |