Hyundai v Česku doufá v dvouciferný růst, otevře další autosalony

Třídvéřový Hyundai i30

Třídvéřový Hyundai i30 Zdroj: Jiri Duchon, Autorevue.cz

Zastoupení jihokorejské automobilky Hyundai letos očekává v Česku dvouciferný růst prodeje. Loni firma, která vyrábí některé modely i v severomoravských Nošovicích, zvýšila tuzemský odbyt o sedm procent na 16 239 vozů, zatímco trh o pět procent klesl.

Dle šéfa českého zastoupení Hyundaie Vladimíra Vošického ale společnost nemá ambice předstihnout Škodu Auto a stát se tak nejprodávanější značkou na trhu. Letos plánuje k nynějším 49 přidat dalších čtyři až pět autorizovaných prodejců a rozšířit tak počet autosalonů o sedm až osm.

Mezi novinkami, které vstoupí na český trh, budou v prvním pololetí mini vůz i10, SUV Grand SantaFe a luxusní sedan Genesis, jimž chce Hyundai konkurovat prémiovým značkám vyšší střední třídy. Na konci třetího čtvrtletí pak přijde model i20.

Neoblíbenějším modelem značky byl loni vůz nižší střední třídy i30 vyráběný v Nošovicích. Celkem si jej v Česku koupilo 5045 lidí. Následují malé MPV ix20, rovněž z Nošovic, s 3780 prodanými vozy, což je meziroční růst o 13 procent, a i20 se zvýšením odbytu o 23 procent na 3609 aut. Dohromady z tuzemské továrny pocházelo 72 procent aut prodaných v ČR.

Domácí trh s osobními vozy loni klesl o 5,3 procenta na 165 tisíc vozů. Prodeje české jedničky, Škody Auto, klesly o sedm procent na 49 971 aut, druhý je právě Hyundai, který naopak o sedm procent posílil na 16 239 aut. Třetí skončil Volkswagen s poklesem o 1,5 procenta na 14 948 vozů.

Registrace nových osobních vozůRegistrace nových osobních vozů | Svaz dovozcu automobilu