Poslední oficiální čísla statistiků za rok 2011 uvádí velikost internetového trhu na 40 až 45 miliard korun. To je zhruba pět až šest procent celkových maloobchodních tržeb. Asociace pro elektronickou komerci nedávno odhadla, že loňský elektronický trh činil 43 miliard korun.
„Internetové obchody jako jedny z mála skupin maloobchodních podniků vykazovaly rostoucí tendence i v obdobích, kdy domácnosti vlivem zhoršené ekonomické situace začaly šetřit,“ stojí ve studii Českého statistického úřadu. Silná konkurence přiměla k otevření internetových obchodů i velké řetězce, které dosud sázely na takzvané kamenné prodejny. Nákupy přes web už umožňuje Tesco, elektronické nakupování chce rozjet také Spar, zvažuje ho i konkurenční Ahold.
Aktuální šetření statistického úřadu ukázalo, že z tradičních obchodů využívá internet pro rozšíření prodeje asi pětina. Z řad internetových prodejců si prodejem v kamenných obchodech či prodejních skladech vypomáhá na 42 procent firem. Celkově se tak hranice mezi internetovými a „kamennými“ obchodníky stírají. „Dnes hranice mezi zásilkovým prodejem a prodejem přes internet téměř neexistuje a i hranice mezi prodejem v kamenných a internetových prodejnách je značně neostrá,“ uvedli statistici.