Klamavá reklama na Sunar. Výrobce dostal pokutu
Padesátitisícovou pokutu udělila Rada pro rozhlasovou a televizní reklamu firmě Hero. Její reklamu na dětskou výživu Sunar totiž vyhodnotila jako klamavou. Podle zákona o regulaci reklamy nesmí informace o potravinách vyvolávat dojem, že má dotčená potravina nějaké zvláštní charakteristiky, pokud je mají všechny podobné potraviny.
V obchodním sdělení Sunaru ale zaznívá, že obsahuje vitamín A, který přispívá ke správné funkci imunitního systému, kyselinu alfalinolenovou, která přispívá k rozvoji mozku a železo, které přispívá k rozvoji poznávacích funkcí u dětí. Jenže tyto látky má mít pokračovací mléko pro děti ze zákona.
Reklama pak tvrdí: „Bystrý mozek, imunita, poznávací funkce a mlsný jazýček. Po kom to má? Po Sunaru.“ Podle radních je tak spotřebitel přesvědčován, že obsah těchto látek je zvláštností Sunaru. „Reklama uvedeným zpracováním uvádí spotřebitele v omyl o povaze výrobku a jeho domnělých přednostech,“ uvedla rada ve své zprávě.
Zástupci firmy Hero se k rozhodnutí zatím nechtěli vyjadřovat. Nedostali dosud oficiální oznámení o pokutě.
Reklamu vysílala televize Prima loni v září. Problémy s dodržováním pravidel reklamy mělo loni několik firem, nejvyšší sankce loni padla ve výši dvou set tisíc korun. Dostala ji firma Terezia company za to, že o výrobku Hlíva ústřičná + laktobacily uváděla, že má léčebné účinky. Je to přitom doplněk stravy, nikoli lék. Doplňky stravy nemají prokázané léčebné účinky.