Klenotnictví Tiffany se zabydluje v Pařížské

Tiffany & Co.

Tiffany & Co. Zdroj: profimedia.cz

Denisa Novotná
Luxusní klenotnictví Tiffany & Co. už nabírá personál pro svoji první prodejnu ve střední Evropě, kterou otevře v červnu v pražské Pařížské ulici. Tiffany v současné době upravuje interiér obchodu, ve kterém na nákupní třídě v centru Prahy vystřídá módní značku Salvatore Ferragamo.

Do Pařížské se v posledních letech stahuje kromě světových módních domů také stále více značek exkluzivních šperků a hodinek. Zastoupeny už tam jsou Cartier, hodinářství Hublot, italské klenoty Roberto Coin, Bvlgari či německá značka Halada. Společnost Carollinum se letos chystá otevřít v Pařížské samostatný obchod s nejprodávanějšími luxusními hodinkami na světě Rolex.

Praha se má stát pro americkou společnost Tiffany & Co. odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji v regionu střední a východní Evropy. Na podzim firma oznámila, že chystá expanzi například do Varšavy a Budapešti. V minulých letech Tiffany & Co. expandovala na rychle rostoucí trhy v Latinské Americe a v Číně.

V loňském posledním čtvrtletí klesl mírně čistý zisk Tiffany & Co. meziročně o 1,5 procenta na 178 milionu dolarů, (zhruba 3,3 miliardy korun). Firma ale letos očekává růst tržeb i zisku, převážně díky expanzi v Asii a v Severní i Latinské Americe. Pro analytiky jsou výsledky Tiffany ukazatelem ochoty Američanů utrácet za luxusní zboží. Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí, které firmě skončilo 31. ledna, se tržby bez vlivu výkyvů směnných kurzů zvýšily o sedm procent. V obchodech, které existují alespoň rok, pak tržby vzrostly o pět procent.

Značka Tiffany vznikla v roce 1837, kdy otevřela svůj první obchod na Manhattanu. Na konci loňského roku provozovala stovku značkových obchodů, z toho na tři desítky v Evropě.