Konec partnerství po 40 letech: McDonald's hledá náhradu za kečupy Heinz

McDonald's

McDonald's Zdroj: CC BY 2.0: MIKI Yoshihito

Největší řetězec restaurací s rychlým občerstvením hledá jiný kečup na své hranolky. Společnost McDonald's Corporation dnes podle agentury Reuters oznámila, že po 40 letech plánuje ukončit spolupráci s výrobcem kečupů Heinz.

Důvodem je změna ve vedení potravinářské společnosti. Heinzu totiž nově šéfuje Bernardo Hees, bývalý generální ředitel řetězce Burger King Worldwide, úhlavního rivala McDonald's.

„V důsledku nedávných změn ve vedení společnosti Heinz jsme se rozhodli v průběhu času přesunout náš byznys na jiné dodavatele,“ sdělil podle Reuters McDonald's v prohlášení. Společnost Heinz prý kontaktoval a chystá se s ní spolupracovat na zajištění „hladkého“ přechodu.

Heinz v červnu za 28 miliard dolarů (zhruba 520 miliard korun) koupila skupina Berkshire Hathaway proslulého amerického investora a miliardáře Warrena Buffetta a investiční fond napojený na společnost 3G Capital Management. Podle amerických médií šlo tehdy o dosud největší akvizici v potravinářském průmyslu. Hees byl bezprostředně poté jmenován generálním ředitelem.

Heinz je předním světovým výrobcem kečupů a dalších potravin a pochutin. Společnost vyrábí tisíce potravinářských produktů v továrnách na šesti kontinentech a prodává je ve více než 200 zemích světa. Společnost k rozhodnutí McDonald's zatím nevyjádřila.